رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی از برگزاری چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد و گفت: این طرح تا پایان هفته تربیت بدنی ادامه دارد.
کد خبر: ۵۱۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 21 October 2017
مهدی خطیب‌زاده در بجنورد اظهار داشت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از طرح‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش است که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در مدارس کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح تمامی دانش‌آموزان علاقه‌مند به تربیت بدنی و ورزش در مسابقات درون کلاسی و درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند. این طرح به‌عنوان یک برنامه مکمل ورزشی با هدف افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و جهت ایجاد فرصتی برای مشارکت گروهی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: طبق دستورالعمل وزیر آموزش و پرورش رئیس ستاد عالی تشکیلاتی و استاندار رئیس ستاد حمایتی و پشتیبانی استانی المپیاد ورزشی دورن مدرسه است. این امر نشان می‌دهد دولت اهمیت ورزش دانش‌آموزی را به خوبی درک کرده و به دنبال توسعه آن است.

 خطیب‌زاده ضمن بر شمردن اهداف این المپیاد بیان داشت: یکی از اهداف مهم المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای کشف، شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان است. به‌طوری که دانش‌آموزان مستعد از دل مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای بیرون می‌آیند و به کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای هدایت می‌شوند.

وی افزود: مدرسه محوری و مشارکت‌جویی اولیا‌ء و دانش آموزان در برگزاری المپیاد ورزشی دورن مدرسه‌ای یکی از ظرفیت‌هایی است که این طرح دارد و می‌تواند نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال افتتاحیه چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در هفته تربیت بدنی در سراسر کشور برگزار می‌شود و در استان خراسان شمالی نیز برگزاری افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای از 24 مهر در شهرستان‌های گرمه و جاجرم آغاز شد و تا پایان هفته تربیت بدنی ادامه دارد.

خطیب‌زاده گفت: البته هدف از برگزاری افتتاحیه المپیاد برگزاری مراسم پر زرق و برق نیست بلکه آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیمی هم‌چون سرود المپیاد، سوگند المپیاد و رژه ورزشی است. در سال جاری حدود 45 هزار دانش‌آموز باید تحت پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای قرار بگیرند که نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد خواهیم داشت.

وی بیان داشت: تاکید معاونت تربیت بدنی و سلامت بر این است که المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در رشته‌هایی برگزار شود که دانش‌آموزان بیشتری بتوانند در مسابقات شرکت کنند و از انجام فعالیت‌های ورزشی لذت ببرند. علی‌رغم باور عموم مردم که معلم تربیت بدنی را مسئول اجرای این طرح در مدارس می‌دانند باید گفت طبق دستورالعمل مدیر مدرسه رئیس ستاد و معاون پرورشی دبیر اجرایی برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای هستند.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش در پایان اضافه کرد: معلم تربیت بدنی مدرسه مسئولیت امور فنی المپیاد را برعهده دارد و باید بر مسائل فنی نظارت کند. البته در چند سال گذشته مدیران مدارس علاقه زیادی به برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای پیدا کرده‌اند و استقبال خوبی از این طرح در مدارس شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار