رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولین قزوین:
رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قزوین در مراسم پاراالمپیک گفت: ورزش عامل مهم و اثرگذاری در نشاط، سلامتی و حضور اجتماعی معلولان در جامعه است.
کد خبر: ۵۱۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 18 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سید محمد موسوی در مراسم گرامی‌داشت روز پارا المپیک که روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان و ورزشکاران معلول قزوین در سالن شهید بابایی برگزارشدگفت: ورزش علاوه بر ایجاد زمینه حضور اجتماعی معلولان، راه‌گشای فعالیت‌های جدی و مستمر آنها بوده و به استقلال شخصیتی این افراد منجر می‌شود.

وی به نقش مهم ورزش در ابعاد مختلف زندگی افراد معلول و جانباز اشاره کرد و افزود: اگر معلولان ورزش را به ‌صورت مستمر و آگاهانه دنبال کنند از ابتلا به آسیب‌ها و معلولیت‌های ثانویه مصون خواهند شد.

موسوی اظهارداشت:امروز ورزش برای همه مردم بویژه در افراد دارای معلولیت و جانبازان جنبه درمانی دارد و در راستای تقویت و بهبود وضعیت بدنی آنها کاربرد زیادی دارد.

بنیانگذار کانون معلولین توانا ورزش را از روش‌های توانبخشی معلولان خواند و خاطرنشان کرد: کانون معلولین توانا با گشودن مسیرهای ورزشی معلولان تجربه خوبی در زمینه توانبخشی معلولان به دست آورده است.

موسوی با بیان این‌ مطلب که ورزش در زندگی و ارتباطات اجتماعی معلولان نقش کلیدی دارد گفت: ورزش در برگیرنده تمامی فعالیت‌های فیزیکی مانند بازی، تفریح، رقابت، توانبخشی جسمی و روحی، ایجاد تحرک در اندام دارای معلولیت، سلامت جسمانی، آرامش فکری و روانی است.

این فعال حوزه معلولان کشور همچنین با تاکید بر وجود پتانسیل‌های ورزشی بالا در بین جانبازان و معلولان قزوین افزود: جانبازان و معلولان قزوین درصورت فعالیت جدی این افراد و همچنین مهیا بودن شرایط و امکانات مورد نیاز استعدادهای بی‌نظیری از خود نشان خواهند داد.

احد چگینی،عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم افراد دارای معلولیت را صاحب توانمندی دانست و گفت: ورزش می‌تواند عامل مناسبی در بروز استعدادهای جانبازان و معلولان باشد.

وی بر لزوم توسعه ورزش و فراگیر کردن آن در میان جامعه معلولان و جانبازان تاکید کرد و افزود: معلولان ۱۰ درصد از جمعیت جامعه ما هستند و ضرورت دارد تا از همه امکانات جامعه به‌ویژه فضاهای ورزشی بهره‌مند شوند.

چگینی ورزش را شاخص مهم توانبخشی اجتماعی دانست و گفت: اگر جامعه بخواهد معلولان و جانبازان را سر زنده و بانشاط ببیند باید ۱۰ در صد از تمام امکانات خود را برای این افراد تجهیز کند.

چگینی در ادامه با نشستن روی ویلچر به‌صورت نمادین به همراهی با تیم بستکبال با ویلچر پرداخت.

در این مراسم تیم‌های ورزشی معلولان قزوین مسابقات بوچیا، بسکتبال با ویلچر، طناب کشی، دو و میدانی را برگزار کردند و در پایان از سوی رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان قزوین از ورزشکاران معلول قزوینی تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار