عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز با انتقاد از وضعیت جمع‌آوری زباله‌ها و پسماند در سطح شهر، گفت: نظارت بسیار بد شهرداری و وجود برخی مشکلات در قراردادهای رفت و روب و حمل زباله علل بروز این وضعیت است.
کد خبر: ۵۱۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 18 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، محمدرضا ایزدی، اظهار کرد: در اواخر عمر فعالیت شورای چهارم، قرادادگاه رفت و روب و جمع‌آوری زباله‌های مناطق شهری شهرداری اهواز که مدت ‌زمانی سه ساله داشتند به مناقصه گذاشته شده بود. 

وی ادامه داد: با فشارهای زیادی که از سوی شورای پنجم در این زمینه وارد شد و باور به اینکه شورای چهارم نباید برای مدت سه سال از عمر شورای جدید تصمیم‌گیری کند، مدت زمان این قراردادها به دو سال کاهش یافت. البته از همان زمان پیگیر کاهش مدت زمان قراردادها به یک سال بودیم که با وجود تمام پیگیری‌ها و فشارهای ما محقق نشد. 

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: با آغاز به کار رسمی شورای پنجم، متوجه حذف برخی بندها از شروط قراردادهای مذکور شدیم و با توجه به عدم لحاظ برخی محلات اهواز در این قراردادها، مجددا فشار وارد کردیم تا مدت این قراردادها به یک سال کاهش یابد زیرا بررسی مفاد و وضعیت این قراردادها نشان می‌داد که این قراردادها نه به صلاح شهر و شهروندان و نه به صلاح شهرداری هستند. 

ایزدی ادامه داد: در نهایت این قراردادهای رفت و روب و جمع‌آوری و حمل زباله با کاهش مدت زمان به یک سال ابلاغ شدند که تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارند. به دلیل عدم رضایت شورا از شرایط و مفاد این نوع قراردادها و عدم ارائه خدمات مناسب به مردم در جریان اجرای این قراردادها از اکنون در حال بررسی و کار کردن روی قراردادهای رفت و روب و حمل زباله مناطق شهری برای سال آتی هستیم. 

وی با انتقاد از وضعیت فعلی دفن و جمع آوری پسماند از مناطق و محلات سطح شهر گفت: به علت مشکلات موجود در قراردادهای رفت و روب و حمل زباله و همچنین نظارت بد شهرداری بر اجرای این قراردادها توسط پیمانکاران مربوطه، اکنون جمع‌آوری زباله‌ها و دفع پسماند به صورت مناسب و مطلوبی انجام نمی‌شود. 

عضو کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر اهواز ادامه داد: علاوه بر این، برخی مناطق محروم حاشیه‌ای و کم‌برخوردار نظیر ملاشیه و عین2 به کلی در این قراردادها لحاظ نشده‌اند و این خدمات شامل حال آنها نمی‌شود. 

ایزدی با بیان اینکه شیوه فعلی جمع آوری زباله‌ها در سطح شهر بسیار هزینه‌بر است، به نحوه دفع پسماند در سایر کلانشهرهای کشور اشاره و اظهار کرد: جمع‌آوری روزانه زباله‌ها، ‌هزینه بسیاری برای ما در بر دارد. در صورتی که باید در جمع‌آوری زباله‌ها اولا تفکیک زباله در مبدا صورت بگیرد و همچنین بازه زمانی جمع‌آوری زباله‌های خشک و تر با هم متفاوت و بر اساس مطالعات باشند. 

وی با تایید انتقادهایی که به شیوه جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر وارد می‌شود، گفت: البته باید توجه داشت که زمان زیادی از آغاز به کار شهردار اهواز نمی‌گذرد و باید به آقای کتانباف حق داد که نتواند به این زودی به تمام امور سامان دهد. این قول را می‌دهیم که به زودی از این وضعیت فعلی جمع‌آوری زباله‌ها خارج می‌شویم و به زودی شرایط تغییر می‌کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار