مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:همایش ادبی ' در کوچه آفتاب' ویژه دهمین سالگرد در گذشت قیصر امین پور شاعر نام آشنای انقلاب و دفاع مقدس در زادگاهش گتوند برگزار می شود.
کد خبر: ۵۱۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 17 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان،محمد جوروند با بیان اینکه آئین سالگرد درگذشت دکتر قیصر امین پور امسال با برنامه های متفاوت تر و در شان این شاعر گرانقدر در زادگاهش گتوند برگزار خواهد شد افزود:شعرا ، نویسندگان و شخصیت های مهم در حوزه شعر و ادبیات کشور برای شرکت در دهمین همایش شعر در کوچه آفتاب دعوت شده اند.

وی با بیان اینکه اشعار قیصر بسیار تاثیر گذار بوده اما مغفول مانده اند افزود: آئین بزرگداشت قیصر امین پور با محور شعر قیصر برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین در خصوص ملی برگزار کردن سالگرد قیصر امین پور با تاکید بر برگزاری برنامه متفاوت تر از سالهای گذشته در گتوند اظهار کرد:برای حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر شخصیت های ملی و فرهنگی کشور در این آئین پیگیری لازم در حال انجام است.

جوروند افزود: قیصر به عنوان شخصیتی مهم و اثر گذار در فرهنگ و ادب کشور باید با برگزاری ویژه برنامه های گوناگون بیش از پیش معرفی شود.

به گزارش ایرنا، در سالهای اخیر آئین سالگرد قیصر امین پور بدون حضور شخصیت های کشوری در زادگاهش گتوند برگزار شد.

قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر پیوست، و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد، و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت. 
گل ها همه آفتابگردانند، تنفس صبح و در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند. 

گزینه اشعار وی در سال 1378 منتشر شد.همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) ، سنت و نوآوری در شعر معاصر و شعر و کودکی ، از دیگر آثار او هستند.

گتوند زادگاه قیصر امین پور دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، سماله، ترکالکی، جنت مکان و نیز 45 روستا است.

 قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند 8 آبان ماه سال 1386 در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند در شمال خوزستان به خاک سپرده شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار