رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: مسابقات باشگاه های والیبال نشسته جهان از ۲۵ شهریور تا دوم مهر در مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۵۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 21 June 2015
هادی رضایی در نشست خبری كه در سالن جلسات اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد از برگزاری مسابقات باشگاه های والیبال نشسته جهان در مشهد خبر داد و اظهار داشت: برای اولین بار مسابقات باشگاه های جهان در رشته والیبال نشسته در مشهد برگزار می شود.

وی با بیان این كه این مسابقات از ۲۵ شهرویور تا دوم مهر برگزار خواهد شد ادامه داد: تا امروز كه ۱۰ روز از مهلت ثبت نام كشورها برای حضور در این مسابقات می گذرد هشت كشور برای شركت در مسابقات اعلام آمادگی كرده اند.

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان خراسان رضوی افزود: غیر از ایران كشورهای روسیه و چین پیشنهاد برگزاری این مسابقات را به فدراسیون والیبال نشسته ارائه داده بودند كه پیشنهاد ایران به میزبانی مشهد پذیرفته شد.

وی با اشاره قهرمانی ایران در چهار دوره مسابقات باشگاه های والیبال نشسته جهان گفت: مسابقات گذشته یك بار در كشور آلمان و سه بار در مصر برگزار شد و پنجمین دوره مشهد میزبان این مسابقات خواهد بود.

رضایی به حضور بیش از ۲۰۰ ورزشكار بین المللی جهت شركت در این مسابقات در مشهد اشاره كرد و گفت: این مسابقات فرصت خوبی برای نشان دادن جاذبه های توریستی مشهد و معرفی فرهنگ ایرانی به مردم دنیا است.

عدم اعلام آمادگی نهاد های دولتی

وی ادامه داد: با این حال تا كنون هیچ یك از ارگان ها و ادارت مرتبط با گردشگری و فرهنگ مشهد جهت همكاری با هیئت ورزش های جانبازان و معلولان جهت معرفی فرهنگ و تاریخ مشهد به این ورزشكاران اعلام آمادگی نكرده اند.

رضایی به مسئله استعدادیابی ورزشكاران معلول اشاره كرد و گفت: طی یك برنامه ریزی دانش آموزان معلول به صورت رایگان در كلاس های اوقات فراغت ثبت نام شده اند كه از میان این دانش آموزان استعدادیابی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای شناسایی این افراد كارشناسی های لازم نسبت به فیزیك بدنی و انگیزه ورزشكار صورت می گیرد.

رضایی افزود: تا كنون ۱۵۰ دانش آموز معلول دختر و پسر در رشته های مختلف ورزشی استعدادیابی شده اند.

برگزاری جشنواره مهر رضوی

وی از برگزاری جشنواره مهر رضوی با شركت ۲هزار و ۵۰۰ ورزشكار خبر داد و گفت: این جشنوره از بیستم تا بیست و پنجم مرداد در ۱۵ رشته آقایان و ۹ رشته بانوان در سطح ملی برگزار می شود.

رضایی با بیان این كه این مسابقات با همت همه ارگان های استانی انجام می شود افزود: مسابقات در كلاس بین المللی برگزار می شود و كلاس بندی های پزشكی آن انجام شده است.

وی با اشاره به حضور ۲ هزار و ۳۵۰ ورزشكار در این مسابقات ادامه داد: به جز ورزشكاران رشته های قایقرانی و كوهنوردی دیگر ورزشكاران معلول و جانباز كشور در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی اقدام مهم استانی این هیئت را راه اندازی دستگاه های ورزشی ویژه معلولان در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد عنوان كرد و گفت: این دستگاه ها با همكاری شهرداری مشهد نصب و راه اندازی شده است.

رضایی با بیان هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان خودكفا است و تاكنون از منابع مالی اداره كل ورزش و جوانان استفاده نكرده است گفت: درخواست ما از سازمان ها و ارگان های استان این است كه فضاهای ورزشی خود را در اختیار ورشكاران معلول و جانباز استان قرار دهند.

وی با اشاره به این كه رفت و آمد در سطح شهر برای معلولان و جانبازان دشوار و پرهزینه است گفت: ورزشكاران معلول و جانباز عمدتا در مناطق سیدی، ‌ رضائیه و خواجه ربیع ساكن هستند و برای استفاده از مجموعه ۱۵ خرداد باید مسیر طولانی را طی كنند.

رضایی ادامه داد: زیرساخت های ورزش معلولان در استان مهیا نیست و برای این زیرساخت ها نیازی به صرف هزینه های گزاف وجود ندارد و تنها با برطرف كردن موانع معماری سالن ها می توان از آن ها برای استفاده معلولان و جانبازان بهره برداری كرد.

وی با بیان این كه معلولان و جانبازان نیازی به تمام ساعات این سالن ها ندارند گفت: تجهیز سالن ها به وسایل ورزشی مورد نیاز معلولان و جانبازان به عهده هیئت ورزش های معلولان و جانبازان است و ارگان ها مجبور به صرف هزینه های مالی در این خصوص نخواهند بود.

رضایی به تشكیل كارگروه ورزش مشهد در اوایل آغاز به كار چهارمین دوره شورای شهر اشاره كرد و گفت: این كارگروه به صورت ماهانه جلساتی تشكیل می داد كه با تغییر رئیس كارگروه برگزاری جلسات تعطیل شد.

وی با بیان این كه برخی مشكلات ورزش مشهد در این كارگروه حل و فصل شده بود گفت: طبق مصوبات این كارگروه بنا بود زمینی در منطقه خواجه ربیع مشهد جهت احداث ورزشگاه معلولان در اختیار شهرداری قرار گیرد كه با تعطیل شدن جلسات این مسئله فراموش شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار