مدیر جهاد کشاورزی شوش با اعلام آغاز کشت محصول کلزا در این شهرستان گفت: سطح اختصاص یافته به کشت کلزا در شهرستان شوش نسبت به سال زراعی گذشته افزایش 2،5 برابری دارد.
کد خبر: ۵۰۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 15 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، علیرضا ملک زاده افزود:تاکنون چهار هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته ضمن اینکه برای کشت 2 هزار هکتار قرار داد منعقد شده است.

وی بیان داشت: عملیات کشت کلزا که از 20 مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد ضمن اینکه تاکنون بیش از 200 هکتار کلزا در شوش کشت شده است.

ملک زاده ؛ توسعه کشت این محصول در سطح شهرستان را باعث افزایش حاصلخیزی خاک، اصلاح بافت خاک زراعی، کنترل تلفیقی آفات و بیماریها و افزایش عملکرد غلات دانست.

ملک زاده گفت:از آنجا که بیش از 90 درصد ماده اولیه روغن های خوراکی کشور از واردات تامین می شود، افزایش کشت کلزا به عنوان یکی از دانه های روغنی پرمصرف به منظور خودکفایی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شوش افزود:کلزا از دانه‌های روغنی مهمی است که به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، بدون کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

در سال زراعی گذشته یکهزار و 700 هکتار کلزا در شهرستان شوش کشت شد.

سالانه حدود 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه ای در شهرستان شوش تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار