رییس هیات‌ ورزش‌های جانبازان و معلولان استان:
رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان گفت: شهرداری‌های استان علی‌رغم این که توسط افراد ورزشی اداره می‌شوند، با ورزش بیگانه هستند و این یکی از معضلات و مشکلات ورزش استان است.
کد خبر: ۵۰۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 14 October 2017
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، مهرداد شیروانی در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته پارالمپیک، امروز (شنبه) در دفتر این هیات برگزار شد، با گله‌مندی از عدم حمایت شهرداری اهواز و دیگر شهرداری‌های استان، اظهارکرد:‌ شهرداری‌های استان واقعا در حق ورزش جانبازان و معلولان و دیگر رشته‌های استان کم‌لطفی داشته‌اند و این در حالی است که شهرداری‌های سایر استان‌ها در بخش ورزش بسیار وسیع کار می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری‌های استان علی‌رغم این که توسط افراد ورزشی اداره می‌شوند، با ورزش بیگانه هستند و این یکی از معضلات و مشکلات ورزش استان است؛ به طور مثال شهرداری تبریز پنج رشته جانبازان و معلولان را تحت پوشش دارد و شهرداری اراک نیز یک تیم بسکتبال با ویلچر را که برای آن 150 میلیون تومان هزینه کرده، تحت پوشش خود قرار داده است. همچنین شهرداری آمل، یک تیم بسکتبال با ویلچر را تحت پوشش خود دارد که سال گذشته، نایب‌قهرمان کشور شد و علاوه بر 200 میلیون تومانی که برای آن هزینه کرده، میزبانی مسابقات سال آینده را هم پذیرفته است.

رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان گفت: استان خوزستان در سال 95 با کسب 763 امتیاز عنوان دوم کشور را در بین هیات‌های جانبازان و معلولان سراسر کشور به خود اختصاص داد، در حالی است که شهرداری‌ اهواز تنها مبلغ پنج میلیون تومان به ما کمک داشته است. به هر حال عدم حمایت شهرداری، نقطه ضعف استان است.

وی با قدردانی از حمایت‌های شرکت نفت، ملی حفاری، آب و برق خوزستان، افزود: کمک این ارگان‌ها، خلاء عدم حمایت شهرداری را جبران کرده‌ و باعث شده‌اند که ما بتوانیم گوشه‌ای از ظرفیت‌های استان را به منصه ظهور بنشانیم.

شیروانی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که بهزیستی استان نیز آن همکار موثر و مطلوبی که باید داشته باشد را تاکنون نداشته و نیاز است که کمی در این زمینه تاثیرات خود را نشان دهد.

وی همچنین با قدردانی از حمایت‌های افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته،‌ مجموعه ورزشی کوی طلاب در حال آماده شدن است و تا این مجموعه آماده شود، نیاز است که از خوابگاه ناصرخسرو استفاده کنیم، در حالی که این خوابگاه مجهز نیست، البته قول‌هایی برای تجهیز آن داده‌اند که متاسفانه عملیاتی نشده است. همچنین ما با کمبود وسایل تخصصی از جمله دیسک، وزنه، ویلچر، میله هارتر و صفحه مواجه هستیم که در این زمینه نیز قول همکاری داده شده است.

رییس هیات‌ ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان گفت: در برخی از رشته‌ها به تعداد انگشتان دست هم مربی کارآزموده نداریم و نیاز است که در این بخش کار کنیم. همچنین ما در بخش‌های آموزش و همگانی به صورت وسیع در حال کار هستیم.

وی عنوان کرد: هدفگذاری ما برای مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا و پارالمپیک 2020 توکیو است و امیدوارم که از نظر کمی و کیفی، نسبت به دوره‌های گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم.

شیروانی خاطرنشان‌کرد: هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان در سال 93 با 431 امتیاز در بین هیات‌های سراسرکشور  در رده دهم قرار گرفت، در سال 94 با 716 امتیاز سوم شد و در سال 95 با 763 امتیاز در مکان سوم ایستاد و اکنون تمام تلاش‌مان این است که باوجود مشکلات مالی، امتیازمان را در سال 96 به 800 برسانیم و کسب رتیه خیلی برای‌مان مهم نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌مان این است شش ورزشکار و یک مربی را به رقابت‌های پاراآسیایی جوانان که آذرماه در امارات برگزار می‌شود، اعزام کنیم و امیدوارم نتایج خوبی حاصل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار