مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در 6 ماهه امسال از تعداد مواردی که بررسی شد 54 مورد کالای بدون استاندارد در خوزستان شناسائی شد.
کد خبر: ۵۰۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 12 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه رضا دهدشتی زاده چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد در محل این اداره کل بیان کرد: همچنین در این مدت 13 مورد کالا که با استاندارد مغایرت داشتند و 2 مورد جعل علامت استاندارد نیز گزارش شده است.

وی یکی دیگر از مواردی که بررسی و آزمون آن توسط استاندارد با سلامت مردم در ارتباط است را بررسی استاندارد آسانسور نام برد و اظهار کرد: هر آسانسوری که نصب می شود بعد از یک سال باید ایمنی و استاندارد آن مورد بررسی قرار گیرد.

دهدشتی زاده عنوان کرد: همکاری برخی شرکت ها و سازمان های دولتی برای بررسی استاندارد آسانسورهای آن ها ضعیف است و مجتمع های مسکونی و شرکت های خصوصی برای بررسی وضعیت استاندارد آسانسورهای خود باید تقاضای بررسی استاندارد کنند.
وی افزود: در حال حاضر هیچ شهرداری بدون دریافت مجوز تایید استاندارد آسانسور پروانه ساخته صادر نمی کند.

دهدشتی تعداد گواهینامه های آسانسور صادر شده در 6 ماه امسال را در استان 682 مورد نام برد و بیان کرد: یک هزار و 990 آسانسور در سطح استان نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد خوزستان همچنین با اشاره به نظارتی که بر کالاهای وارداتی و صادراتی وجود دارد اظهار کرد: در 6 ماهه امسال 568 کالای صادراتی از استان مورد آزمون قرار گرفت که تمامی کالاها مورد تایید استاندارد بودند و در این مدت نیز 12 هزار و 518کالای وارداتی به استان مورد آزمون قرارگرفت که 186 نمونه مورد تایید استاندارد نبودند.

وی از دیگر موارد مورد بررسی توسط استاندارد را طلا عنوان کرد و گفت: در این مدت طلاجات 395 واحد صنفی طلا در استان مورد آزمون قرار گرفت که از این تعداد استاندارد 194 واحد صنفی تایید نشد.

22 مهر ماه (14 اکتبر) روز جهانی استاندارد است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار