با برداشت شلتوک از شالیزارهای دهدز از توابع ایذه در هفته جاری، کار برداشت این محصول از سطح یک هزار و 150 هکتار شالیزارهای شهرستان ایذه آغاز شد.
کد خبر: ۵۰۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 12 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت:از ابتدای هفته جاری برداشت شلتوک از سطح 450 هکتار از شالیزارهای دهدز آغاز شده و پیش بینی می‌شود در هر هکتار چهار تن برنج تولید شود شود که این سطح زیر کشت نسبت به سال زراعی گذشته تغییر محسوسی نداشته است. 

مصطفی هنرمندیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برنج چمپای محلی و برنج گرده محلی از اقلام تولیدی در ایذه است که بیشتر این محصولات در سطح شهرستان به مصرف می رسد.

هنرمندیان همچنین از شروع برداشت از سطح 700 هکتار از شالیزارهای سایر نقاط شهرستان ایذه از هفته آینده خبر داد و گفت: این مقدار زمین زیر کشت در بخش‌های سوسن ، هلایجان و سایر نقاط شهرستان ایذه قرار دارند و پیش بینی می‌شود از این مزارع نیز در هر هکتار چهار تن برنج برداشت شود.

هنرمندیان از کم آبی و خشکسالی به عنوان دلیل زیر کشت نرفتن مقداری از شالیزارهای ایذه یاد کرد و اظهارکرد: کاهش منابع آب و خشکسالی در سال‌های اخیر باعث شده که در بخشی از زمین های کشاورزی شالیکاری نشود.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه افزود: با توجه به بیمه بودن شالیزارهای ایذه، کشاورزانی که محصولات آنها دچار آسیب شده برای جبران خسارت وارده به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.
6037

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار