مدیرکل امور اداری و مالی استانداری خوزستان با اشاره به تلاش برای تحقق و تکمیل روش الکترونیکی مکاتبات اداری گفت: استانداری خوزستان همزمان با دهه فجر سال جاری دیگر هیچ نامه‌ای را به روش سنتی دریافت نخواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 10 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، لفته دورکوندی در اجلاس مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که امروز (17 مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: عمده مشکلات ما در راستای تحقق مکاتبات الکترونیکی مقاومت مردم با روش سنتی بود که حمایت استاندار خوزستان و معاونت پشتیبانی استانداری در خصوص آپدیت کردن فعالیت‌های دبیرخانه موجب شد که در این راستا بیشتر تلاش کنیم و شیوه مکاتبات سنتی را کنار بگذاریم. 
  
وی افزود: امروزه امضای چندین اداره‌کل در سطح استانداری خوزستان الکترونیکی شده است و از دستگاه‌هایی که در این زمینه اقدامی نکرده‌اند می‌خواهیم جهت انجام مکاتبات الکترونیکی گام بردارند. 
  
مدیرکل امور اداری و مالی استانداری خوزستان بیان کرد: کندی کار، دوباره‌کاری، نیاز روزافزون به نیروی انسانی در دبیرخانه‌ها، اختصاص فضای فیزیکی برای نگهداری و بایگانی مکاتبات اداری، تهیه و خرید اقلام مصرفی و احتمال جعل اسناد یا مکاتبات اداری از جمله معایب طرح سنتی گذشته هستند. همچنین طولانی شدن پروسه جستجوی نامه‌ها یکی از معضلات بزرگ روش مکاتبات سنتی است. 
  
مهندس دورکوندی با اشاره به اقداماتی که در راستای تحقق الکترونیکی شدن مکاتبات اداری انجام شده است، اظهار کرد: برقراری ارتباط فکس و شبکه دولت یکی از این اقدامات در این زمینه است به صورتی که در حال حاضر همه نامه‌های دولتی که به استانداری ارسال می‌شوند در شبکه دریافت و به واحدهای مربوط ارجاع می‌شوند در صورتی که در گذشته فکس یا نامه دریافت شده را کپی و پرینت می‌کردیم و به واحدهای مربوط ارسال می‌کردیم. 
  
وی در ادامه افزود: صرفه‌جویی در کاغذ، کاهش حجم کار دبیرخانه، عدم نیاز به چاپ، اسکن و شماره‌گذاری نامه از جمله مزایای شیوه الکترونیکی مکاتبات اداری است. 
  
مدیرکل امور اداری و مالی خوزستان گفت: با توجه به مزایای روش الکترونیکی مکاتبات اداری انتظار داریم سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداری‌ها از این شیوه استفاده کنند. 
  
مدیرکل امور اداری و مالی استانداری خوزستان بیان کرد: استانداری خوزستان همزمان با دهه فجر سال جاری دیگر هیچ نامه‌ای را به روش سنتی دریافت نخواهد کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار