دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین خوزستان خبر داد:
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین خوزستان با اشاره به استقرار آمبولانس‌های اورژانس در مسیرهای منتهی به مرز چذابه در مراسم اربعین، از راه‌اندازی یک درمانگاه شبانه‌روزی در پایانه چذابه به منظور ارائه خدمات درمانی به زوار خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 10 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، دکتر شهریار میرخشتی، در خصوص آخرین تمهیدات پیش‌بینی شده برای پوشش درمانی زوار حسینی در مراسم اربعین اظهار کرد: از حدود 10 تا 14 روز قبل از اربعین حسینی یعنی تقریبا از اوایل آبان‌ماه، درمانگاه صحرایی، آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در پایانه چذابه و مسیرهای منتهی به مرز چذابه مستقر خواهند شد و البته زمان استقرار بستگی به زمان حرکت زائران به سمت مرز دارد. 
  
وی ادامه داد: یک درمانگاه صحرایی شبانه‌روزی در پایانه چذابه مستقر خواهد شد که دارای پزشک عمومی، ماما، پرستار زن و مرد و داروخانه است. همچنین یک اتوبوس دندانپزشکی سیار، اتوبوس اتاق عمل سیار و آمبولانس آزمایشگاه سیار نیز در این پایانه استقرار می‌یابند. 
  
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین خوزستان تصریح کرد: همچنین در مسیرهای منتهی به مرز چذابه در فواصل معینی، 15 تا 20 دستگاه آمبولانس و حداقل دو دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر می‌شوند. محل استقرار این آمبولانس‌ها در نقاطی است که فاقد پایگاه فوریت‌های پزشکی هستند. 
  
میرخشتی بیان کرد: همچنین بیمارستان شهر چمران و درمانگاه شبانه‌روزی شهر بستان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات درمانی به زوار هم از نظر نیروی انسانی و پرسنل و هم از نظر دارو و تجهیزات تقویت خواهند شد و بیمارستان‌های اهواز نیز به عنوان بیمارستان‌های مادر کار پشتیبانی را انجام خواهند داد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار