عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز:
عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با انتقاد از عدم استفاده از زنان توانمند خوزستانی در مناصب و پست‌های مدیریتی سطح استان گفت: عدم به کارگیری زنان در مناصب و پست‌ها به بهانه عشایری ‌بودن خوزستان، مکانیزم منفی دفاعی استاندار است‌.
کد خبر: ۵۰۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 09 October 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، الهه موالی‌زاده، در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت زنان توانمند در مدیریت‌ها و منافع و پست‌های اجرایی و سازمانی در سطح استان، اظهار کرد: در این زمینه صحبت‌های زیادی از سوی فعالان زن در استان شده است اما متأسفانه این صحبت‌ها هیچ تأثیر و کارکرد مثبتی در افکار آقایان مدیر در خوزستان نداشته است.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری، رییس جمهور در مرحله اول وعده انتصاب وزیر زن را داد که محقق نشد. در روز تحلیف و معرفی وزرا نیز رییس جمهور قول استفاده از زنان در معاونت‌های وزارتخانه‌ها را داد که متاسفانه به این قول هم عمل نشد. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در همان دوران این مساله را مطرح کردم که این کوتاهی آقای روحانی در خصوص عدم به کارگیری از ظرفیت زنان در سطح استان‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود. متاسفانه اکنون می‌بینیم که این تاثیر منفی در استان خوزستان از هر جای دیگری بیشتر بوده است. 

موالی‌زاده عنوان کرد: با وجود تأکیدات بسیار زیاد، هیچ اتفاقی را در انتخاب زنان توانا در بخش‌های مدیریتی استان  شاهد نیستیم. بعضا گفته می‌شود که خوزستان منطقه‌ای عشایری است و این دلیل عدم به کارگیری زنان در مناصب مدیریتی سطح استان است. ولی معتقدم عدم به کارگیری زنان در مناصب و پست‌های مدیریتی  مکانیزم دفاعی استاندار در این زمینه است. 

وی ادامه داد: این مساله به این علت مکانیزم دفاعی منفی محسوب می‌شود که در خوزستان تجربه به کارگیری زنان نظیر فرماندار فعلی کارون که زن است و همچنین سابقه من در مدیریت شهرداری و بخشداری و ... را داشته‌ایم که این تجارب حاکی از آن است که مردان عشایر در استان خوزستان به خوبی از به کارگیری زنان در پست‌ها و مدیریت‌ها دفاع و حمایت کرده و همراهی می‌کنند. 

این فعال حوزه زنان با اشاره به انتخاب یک زن به عنوان شهردار گتوند افزود: این بهانه که خوزستان منطقه عشایری است و به این علت نمی‌توان از زنان در پست‌های مدیریتی استفاده کرد، یک مکانیزم منفی دفاعی است. 
موالی‌زاده ادامه داد: چه در گذشته و چه در حال نشان داده شده است که مردان در خوزستان از به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی کاملاً حمایت می‌کنند. خوشبختانه در سراسر خوزستان در تمامی حوزه‌ها زنان توانمند، سختکوش، مدیر و مدبری وجود دارد و عدم به کارگیری زنان در این پست‌های مدیریتی و مناصب واقعا اجحاف و کم‌لطفی در حق زنان است. 

 وی افزود: امیدوارم روزی در خوزستان این نگاه قومیتی و نگاه جنسیتی به توانمندی‌های زنان تبدیل به انتصاب مدیران فارغ از بحث جنسیت و قومیت شده و انتصاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری انجام شود. زنان بسیار توانمندی در سطح استان خوزستان داریم که حتی دارای سوابق خوب اجرایی هستند و این زنان می‌توانند هم در پست‌های مدیریتی کلان استان و هم در پست‌های میانی ایفای نقش کنند. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: در دوره‌ای در کشور ما با بهره‌گیری از ظرفیت زنان در پست‌ها و مناصب، زنان ایرانی الگوی زنان جهام اسلام بودند اما امروز این زنان جهان اسلام هستند که در کشورهای خود در مدیریت‌ها به کار گرفته می‌شوند. امیدوارم مدیران مرد ایرانی در این زمینه از مردان جهان اسلام الگو بگیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار