مدیرکل پست خوزستان گفت: در طول یک سال گذشته بیش از 4 میلیون و 400 هزار خدمت الکترونیکی توسط اداره پست انجام شده است.
کد خبر: ۵۰۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 09 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، مهران حموله در نشست خبری به مناسبت روز جهانی و هفته ملی پست در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: 940 هزار متقاضی کارت ملی تاکنون به پست مراجعه کرده اند و 860 هزار کارت ملی توسط پست خوزستان به مردم تحویل داده شده است. 
  
وی افزود: حدود 60 درصد ثبت نام کارت ملی در استان توسط پست خوزستان انجام می شود و 80 ایستگاه ثبت نام کارت ملی در دو سال اخیر در استان ایجاد شده است که نسبت به ثبت نام متقاضیان اقدام میکنند. 
  
حموله با اشاره به دپو شدن 80 هزار کارت ملی در پست خوزستان، افزود: از کسانی که کارت ملی خود را تحول نگرفته اند تقاضا داریم هر چه زودتر برای گرفتن کارت ملی خود مراجعه کنند. 
  
مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه بیش از 380 خدمت نیابتی به نیابت از 40 سازمان توسط پست انجام می شود، ادامه داد: 29 میلیون مرسوله پستی در یک سال گذشته توسط شبکه پستی استان جمع آوری و توزیع شده است. همچنین امسال 3 میلیون و 500 هزار مرسوله پست پیشتاز جابه جا شده که در مقایسه با سال قبل که 3 میلیون و 115 هزار مرسوله بود 11 درصد رشد داشته است. 
  
وی با بیان اینکه 330 هزار مرسوله امانتی، کالا و بسته در طول یک سال گذشته توسط سرویس پست امانت خوزستان جابه جا شده که این میزان نسبت به سال قبل 18 درصد رشد داشته است، عنوان کرد: امسال در زمینه پست سفارشی یک میلیون و 800 هزار مرسوله جابه جا شد که بیانگر رشد 5 درصدی نسبت به سال قبل است. 
  
حموله گفت: در طول یک سال گذشته بیش از 4 میلیون و 400 هزار خدمت الکترونیکی توسط اداره پست انجام شده که بیانگر جهش 70 درصدی نسبت به سال گذشته است و با توجه به این مسئله در آینده شبکه پست به سمت ارائه خدمات بر بستر وب و اینترنت می رود. 
  
مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه 390 هزار بسته از طریق خدمات الکترونیک و بسته های اینترنتی در یک سال گذشته وارد استان شده که سهم پست خوزستان در این زمینه پایین است، تصریح کرد: خطوط ریلی و زمینی پست در کنار خطوط هوایی ایجاد و توزیع 24 ساعته، بهتر شده است اما باید بتوانیم در فرودگاه ها و پایانه ها جایگاهی بدست آوریم تا آنها هم در چرخه توزیع مرسولات پستی قرار بگیرند. 
  
وی با اشاره به اجرای دو طرح جی نف و سیماک به عنوان دو طرح فرعی اقتصاد مقاومتی در اداره کل پست خوزستان، تصریح کرد: در بحث جی نف فعالیت استان در سطح کشور بی نظیر است، به شکلی که 100 درصد اماکن شهری و 60 درصد اماکن روستایی در طرح جی نف هدفگذاری شده است. 
  
مدیرکل پست خوزستان گفت: جی نف یک تحول در هوشمندسازی مکان و نیاز کشور است و انجام آن در این مقطع زمانی هم بسیار دیر شده است. 
  
حموله بیان کرد: 28 دستگاه در اجرای طرح سیماک درگیر هستند و 6 میلیارد ریال از منابع ملی برای اجرای آن اختصاص یافته است. همچنین یک هزار و 100 دهیار و شهردار باید آموزش های لازم را برای اجرای آن ببینند. 
  
مدیرکل پست خوزستان بابیان اینکه سالانه 180 هزار شناسنامه و 390 هزار سند تک برگ توسط پست به مردم تحویل داده می شود، تصریح کرد: ارسال سند تک برگ از طریق پست موجب کوتاهی دست دلالان و صرفه جویی در هزینه و وقت مردم شده است.

وی با بیان اینکه 320 خط پستی داریم که حمل بسته ها، کالا و امانت را انجام می دهند، گفت: طی دو ماه گذشته 2 اپراتور پستی خصوصی در کنار پست ایجاد شد که می تواند یک رقابت سالم ایجاد کند و ما از این مسئله استقبال می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار