معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با تشریح برنامه‌ها و تمهیدات این دانشگاه برای پوشش درمانی زوار حسینی در مراسم اربعین از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی از ششم آبان ماه در مرز شلمچه خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 08 October 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، دکتر حجت‌الله جانبی، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی که در مراسم اربعین از مرز شلمچه رهسپار در کشور عراق می‌شوند، تمهیدات و برنامه‌هایی نظیر استقرار بیمارستان صحرایی، اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و ... در نظر گرفته شده است. 
  
وی تصریح کرد: از ششم آبان‌ماه یک بیمارستان صحرایی مجهز و دارای اتاق عمل در مرز شلمچه مستقر خواهد شد. فعلا برای این بیمارستان 50 تخت برنامه‌ریزی شده است و تمامی تخت‌ها نیز به کپسول اکسیژن مجهز خواهند بود. در این بیمارستان، خدمات اورژانسی به زوار ارائه خواهد شد. 
  
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: دو پزشک عمومی، یک درمانگاه، چند ماما و همچنین تعدادی پرستار به صورت شبانه‌روزی در این بیمارستان در مدت اعلام شده فعالیت خواهند داشت. همچنین از سوی معاونت بهداشت دانشکده کارشناسانی به منظور رصد مسائل بهداشتی در مرز در این بیمارستان صحرایی مستقر می‌شوند. 
  
جانبی عنوان کرد: از طرفی در این ایام، تمامی مراکز درمانی، پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌های ما از جمله بیمارستان طالقانی بهشتی در آبادان و همچنین بیمارستان ولیعصر خرمشهر برای ارائه خدمات درمانی به زوار در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و به تمامی بیمارستان‌ها ابلاغ شده که در این راستا مکان‌هایی را برای ارائه خدمات درمانی در زمان وقوع حوادث از قبل پیش‌بینی نشده در مراسم اربعین نظر بگیرند. 
  
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت پزشکان متخصص نظیر پزشک جراح، پزشک زنان، متخصصان بیهوشی و ... در صورت نیاز و اضطرار در بیمارستان صحرایی مستقر در مرز شلمچه استفاده شود تا بعدها در صورت وقوع هر حادثه، این پزشکان متخصص بنا به شرایط و نیاز به این بیمارستان اعزام شوند. 
  
جانبی اظهار کرد: همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 تا 10 دستگاه آمبولانس از ششم آبان‌ماه برای خدمات‌رسانی به زوار در نقاط مختلف مرز شلمچه استقرار می‌یابند. از مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های ماهشهر و امیدیه نیز دعوت کرده‌ایم تا در صورت توان جهت ارائه خدمات درمانی به زوار در مرز شلمچه به ما کمک کنند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار