مسئول دفتر بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: مکمل ویتامین D در تمام مدارس متوسطه اول و دوم در شهرستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت پیشگیری از عوارض ناشی از کمبود این ویتامین در دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۵۰۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 08 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، مهنوش صاحبدل، اظهار کرد: 18 شهرستان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جندی شاپور اهواز هستند که توزیع مکمل ویتامین D در مدارس دخترانه و پسرانه به شبکه بهداشت این شهرستان‌ها ابلاغ شده است و در همه مدارس متوسطه اول و دوم چهارشنبه آخر هر ماه این مکمل به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد. 
  
وی با بیان اینکه هر فرد بالای 12 سال باید ماهانه یک مکمل ویتامین D مصرف کند، افزود: هر دانش‌آموز ماهانه یک عدد مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D در مدرسه دریافت می‌کند، این دریافت مکمل به مدت 9 ماه در سال تحصیلی انجام می‌شود. این مکمل تنها برای پیشگیری از ایجاد کمبود ویتامین D است و افرادی که دارای کمبود این ویتامین هستند باید با انجام آزمایش‌های لازم و طبق دستور پزشک مقدار بیشتری از مکمل این ویتامین را مصرف کنند. 
  
مسئول دفتر بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: کمبود ویتامین D با عوارضی مانند اختلال در رشد اسکلتی، کوتاه قدی، خطر ابتلا به بیماری ام.اس، بیماری قلبی و عروقی، دیابت، راشیتیسم، نرمی استخوان، اضافه وزن و بیماری‌های خود ایمنی همراه است. 
  
صاحبدل با اشاره به طرح توزیع شیر غنی شده نیز عنوان کرد: در سال گذشته به مدارس استان توصیه شد که توزیع شیر غنی شده در مدارس ابتدایی در اولویت قرار بگیرد ولی متأسفانه این طرح اجرایی نشد. 
  
وی گفت: توزیع شیر در مدارس در اختیار آموزش و پرورش است که متأسفانه تاکنون در خصوص اجرای این طرح اقدامی نشده و این طرح در چند سال اخیر ضعیف عمل کرده است.

برچسب ها: ویتامین D ، مدارس ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار