رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رامهرمز گفت: مرمت بنای عمارت صمیمی رامهرمز بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است و این بنا مراحل پایانی مرمت را پشت سر می‌گذارد.
کد خبر: ۵۰۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 08 October 2017
محمد محمدعلی‌نژاد اظهار کرد: کار مرمت این بنا از سال 1385 آغاز شده است که اکنون مرمت این بنا تقریبا به مراحل پایانی خود رسیده است.
 
وی با بیان این که در حال حاضر ضلع شمالی این بنا در دست مرمت است اظهار کرد: در این بخش از عمارت بخش‌هایی از برج، درب‌ها و تزیینات بنا مرمت و بازسازی می‌شود. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامهرمز توضیح داد: عمارت صمیمی از سه بخش تشکیل شده است که ساختمان ضلع شمالی متعلق به دوره صفویه، کوشک میانی متعلق به دوره قاجاریه و ضلع جنوبی آن متعلق به دوره پهلوی دوم است. 

وی بیان کرد: میزان اعتباری که تاکنون برای مرمت و احیای این بنا هزینه شده است حدود 600 میلیون ریال است. 

 عمارت صمیمی یا باغ امیر سپهدار از باغ‌های سکونتی _حکومتی است که به عنوان حاکم نشین شهرستان رامهرمز استفاده می‌شد این بنا دارای یک باغ اصیل ایرانی است که 200سال قدمت دارد و شامل عمارت اندرونی است. عمارت به عنوان فضای ورودی بوده و در بیشتر موارد محل استقرار و سکونت نگهبانان و سایر کارکنان خدماتی صاحب باغ و مهمانانش بوده است. 

عمارت اندرونی که همان کوشک میانی است در 2 طبقه همکف و زیر زمین بنا شده است، طبقه همکف شامل سرسرا، چهار اتاق و یک سفره خانه است و دارای سقفهای گنبدی از نوع چهار بخشی و طاق است. 

زیر زمین آن نیز شامل 2 اتاق و یک سرسرا است. این بنا به شماره ثبت 9956 در سال 1380 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار