فیلم مستند سردار شهید هادی کجباف با حضور مردم و جمعی از همرزمان شهید به همت حوزه هنری خوزستان در مسجد جزایری شوشتر رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 07 October 2017
به گزارش شبستان_ منطقه خوزستان، محمد غدیرزاده، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان، گفت: شب خاطره مدافعین حرم و رونمایی از فیلم مستند شهید کجباف، با استقبال بی نظیر مردم شوشتر و با حضور مسئولان نظامی و انتظامی و خانواده های شهدای مدافع حرم در مسجد جزایری شهرستان شوشتر برگزار شد.
 
وی افزود: در این مراسم سردار نوعی اقدم فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه آخرین تحولات منطقه را تشریح و به چندین خاطره از شهید کجباف، شهید مختاربند و شهید صدرزاده پرداخت که ابراز احساسات حاضرین را به همراه داشت.
 
غدیرزاده، به برنامه های حوزه هنری استان در خصوص ادبیات پایداری، ثبت خاطرات رزمندگان  و چاپ این آثار اشاره کرد و ادامه داد: ساخت این مستند به علت فاخر بودن آن و حجم وسیع اطلاعات زمان بر بود و برای ساخت این فیلم مستند از تصاویر مختلف از جمله دوربین شهید کجباف که تصاویر نابی را از سوریه ضبط کرده، استفاده شده است.
 
وی اظهار کرد: از آنجایی که شهید کجباف در طول زندگی خود چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و پس از آن تا مبارزه با تکفیری های داعش دارای اهمیت بود، حوزه هنری خوزستان بنابر رسالت خود زندگی نامه این شهید را دستمایه فیلم مستند قرار داد و این فیلم مستند 50 دقیقه ای بازگو کننده تلاش ها و رشادت های این شهید بزرگوار است.
 
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان، با اشاره به اینکه محقق و پژوهشگر ساخت این مستند ابوالقاسم غلامحیدر است که به همراهی آرش ساربان کارگردانی این فیلم را هم بر عهده داشته اند، ابراز کرد: کار تدوین این مستند را نیز آرش ساربان انجام انجام داده است.
 
وی با بیان اینکه در این مستند به زندگینامه شهید از نگاه همرزمان و خانواده وی پرداخته شده است، ادامه داد: این مستند به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع حرم، معرفی شهدای مدافع حرم استان و آشنایی نسل جوان با شخصیت این شهیدان بزرگوار توسط حوزه هنری استان ساخته شده است.
 
بنابر این گزارش، در پایان پوستر و فیلم مستند شهید کجباف توسط سردار نوعی اقدم، سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، سردار هاتف فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع)، مجتبی آقا کوچک زاده سرپرست حوزه هنری خوزستان، سرگرد کاکاعید فرمانده سپاه شوشتر، خانواده شهید کجباف و محمد غدیرزاده معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان رونمایی و نمایش داده شد.
 
لازم به ذکر است، شهید هادی کجباف در جبهه های نبرد با تروریسم تکفیری مانند هشت سال دفاع مقدس مثال زدنی بود،31 فروردین سال 94 در منطقه «بصری الحریر» واقع در حاشیه شمال شرقی استان «درعا» در جنوب سوریه به شهادت رسید.

برچسب ها: مستند ، شهید کجباف ، شوشتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار