حضور کارگران خارجی در کشور علاوه بر این‌که در بحث اشتغال اثرات فراوانی می‌گذارد و جای کار جوانان ایرانی پر می‌شود، تبعات اجتماعی و امنیتی نیز به دنبال دارد
کد خبر: ۵۰۴۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 07 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور در این خصوص اظهارکرد گفت : موجی از نیروی کار خارجی به روش‌های قانونی وارد کشور شده‌اند و بسیاری از فرصت‌های شغلی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است و این مساله در حالی است که بسیاری از جوانان در کشور بیکار هستند. 
  
بیژن پناهی زاده افرود: یک کارگر به روش غیر مجاز وارد کشور می‌شود و سپس خانواده خود را با پاسپورت و به صورت مجاز به درون کشور می‌آورد و در این زمینه وزرات امور خارجه باید پاسخگوی این مساله باشد که برای افرادی که از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شوند و در ایران می‌مانند چه برنامه‌ای دارد. 
  
وی افزود: ضمانت‌هایی که وزارت امورخارجه از افراد برای ورود به درون کشور دریافت می‌کند کافی نیست و این افراد در کشور باقی می‌مانند و در بسیاری از مشاغل جای جوانان ایرانی مشغول به کار می‌شوند. 
  
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان این‌که میانگین درآمد شغلی برخی از کارگران خارجی، ماهانه بیش از 2.5میلیون تومان است، تصریح کرد: نیروهای کار خارجی در ایران تمام فرصت‌های شغلی را در اختیار خود قرار داده‌اند و بسیاری از آن‌ها در 2یا 3 محل کار می‌کنند. 
  
پناهی زاده عنوان کرد: موجی از نیروی کار خارجی به روش‌های قانونی وارد کشور شده‌اند و بسیاری از فرصت‌های شغلی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و این مساله در حالی است که بسیاری از جوانان در کشور بیکار هستند. 
  
وی گفت: حضور کارگران خارجی در کشور علاوه بر این‌که در بحث اشتغال اثرات فراوانی می‌گذارد و جای کار جوانان ایرانی پر می‌شود، تبعات اجتماعی و امنیتی نیز به دنبال دارد و در این زمینه مسئولان باید به ورود نیروی کار خارجی به کشور توجه کنند. 
  
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان این‌که چند میلیون نیروی کار مجاز و غیر مجاز خارجی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با اخراج کارگران خارجی می‌توان بخشی از مشکل بیکاری جوانان را در کشور حل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار