مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان:
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت: بر اساس اعتبارات ابلاغی استان 276 طرح هادی روستایی بازنگری شده و تعداد 450 طرح نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۵۰۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 07 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان،  عبدالله حسینی در این خصوص اظهارکرد: در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، تهیه و اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار الزامی است و در استان خوزستان در تعداد 2072 روستا طرح هادی مصوب شده است. 
  
وی با اشاره به اینکه امروز 15 مهرماه به عنوان روز روستا در کشور نامگذاری شده است، بیان کرد: تهیه طرح هادی برای روستاها در حوزه وظایف ذاتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. مضافا این‌که پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن استان به همراه مطالعات برنامه‌ریزی در کمیته تصویب طرح‌های هادی روستایی مورد بررسی و تصویب می‌شود. 
  
این مقام مسئول در استانداری خوزستان، افزود: در راستای فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار الزامی است. در استان خوزستان در تعداد 2072 روستا طرح هادی مصوب شده است. 

حسینی تصریح کرد: با عنایت به این‌که بعد از 10 سال طرح‌های مصوب نیازمند بازنگری هستند. بر اساس اعتبارات ابلاغی استان 276 تعداد طرح هادی روستایی بازنگری شده و 450 تعداد طرح نیازمند بازنگری است. 
  
وی با اشاره به اجرای طرح بوستان امید در روستاها عنوان کرد: تامین سرانه مورد نیاز فضای سبز در اجرای طرح مصوب هادی روستا، برنامه‌ریزی در خصوص حفظ، نگهداری و توسعه فضاهای سبز عمومی روستا، احداث و مناسب‌سازی فضاهای سبز برای استفاده گروه‌های خاص از جمله کودکان، بانوان، سالمندان و معلولین جسمی و حرکتی و ... از اهداف احداث طرح بوستان امید است. 
  
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان ادامه داد: طرح بوستان امید در کل شهرستان‌های استان به تفکیک روستا و بخش در 67 بخشداری طی تفاهمنامه فی مابین استاندار خوزستان و ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به تعداد 300 روستا در 5 سال شروع و مقرر شد در سال 1396 عملیات اجرایی احداث 180 بوستان روستایی واجد شرایط انجام شود. 
      
وی همچنین در خصوص بهسازی و آسفالت روستاهای خوزستان که از جمله مشکلات است و به عنوان مطالبه عمومی از سوی ساکنان روستاهای استان دنبال می‌شود، گفت: به منظور تکمیل اجرای عملیات بهسازی معابر روستایی در سال 1396 نیازسنجی برای کلیه روستاهای بالای 200 خانوار صورت پذیرفته و معابر نیازمند بهسازی به تفکیک نوع پروژه زیرسازی (اساس و زیراساس) و آسفالت و با احجام مشخص جهت تخصیص اعتبار به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور معرفی شده‌اند. 
  
حسینی اظهار کرد: در سال 1395 از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و بند "و" تبصره 6 قانون بودجه کشور پروژه‌های بهسازی معابر دهیاری‌های استان صورت گرفته است. 
  
وی در خصوص فرهنگ سازی و افزایش میزان مشارکت پذیری روستائیان در پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی و برنامه‌های آینده این اداره کل در این زمینه گفت: باید موضوع فرهنگ‌سازی در خصوص مشارکت مردم روستا در جهت توسعه روستایی و پایدار بودن این توسعه، مساله فرهنگ مشارکت در جلسات مختلف شهرستانی و استانی و بازدیدهای مکرر از روستا را با مردم و دهیاران مطرح و اهمیت موضوع مشارکت را در تعیین سرنوشت پیشرفت روستا متذکر شویم. 
  
حسینی بیان کرد: این کار در خور یاری مردم و مشارکت آن‌ها به نسبت قبل رو به افزایش است که با برنامه‌ریزی و آموزش در پی تداوم آن هستیم .ضمناً پیگیری شکل‌گیری تشکل‌های مردم نهاد از دیگر برنامه‌های اجتماعی روستاهاست. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار