فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: سالانه بیش از یک میلیون دانش آموز و ۵۰۰ هزار دانشجو در قالب کاروان های راهیان نور از خوزستان بازدید می کنند.
کد خبر: ۵۰۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 07 October 2017
به گزارش  تابناک خوزستان، سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان، اظهارکرد: میزبانی راهیان نور در خوزستان به صورت مستقیم از سال ۸۸ تا کنون به استان واگذار شده است. 

وی با بیان اینکه پیش از این برنامه ریزی های مربوط به راهیان نور تنها در یکی دو ماه نخست سال و ایام عید نوروز انجام می شد، افزود: این در حالی است که پس از واگذاری میزبانی راهیان نور به استانف برنامه ریزی برای راهیان نور از نیمه دوم هر سال آغاز می شود.

شاهوار پور خاطر نشان کرد: براساس این برنامه ریزی ها همه ساله بیش از یک میلیون دانش آموز و 500 هزار دانشجو از مناطق مختلف کشور در قالب کاروان راهیان نور راهی یادمان های دفاع مقدس در استان خوزستان می شوند. 

وی با اشاره به اهمیت حضور کاروان های راهیان نور، اذعان داشت: حضور کاروان های راهیان نور از مناطق دیگر کشور علاوه بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس و معنویت در جامعه مزایای بسیاری برای استان داشته به طوری که حضور این کاروان ها توانسته بیش از یک هزار فرصت شغلی در استان فراهم کند. 

شاهوارپور اذعان داشت: رسیدگی و بهبود خدمات رسانی به زئران یادمان های دوران دفاع مقدس هر سال بهتر می شود و در این راستا دستگاه های اجرایی خوزستان نیز همکاری های قابل توجه و رضایت بخشی با سپاه داشته اند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم این همکاری ها بیشتر شود، ادامه داد: ایجاد زیرساخت ها از جمله جاده، شبکه های آب و برق، در راستای دسترسی راهیان نور به مناطق عملیاتی و حضور آنها در یادمان ها و اردوگاه ها از جمله نیازهای اساسی برای سال جاری است. 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان در ادامه از افتتاح اردوهای راهیان نور در استان از ۲۰ مهر ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: این اردوها به عنوان یک حرکت فرهنگی محسوب می شود که برخاسته از مجاهدت ها و ایثارگری های دوران دفاع مقدس است. 

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور اکنون به فرهنگ بومی در کشور تبدیل شده، افزود: استان های میزبان راهیان نور کرمانشاه، ایلام، کردستان و خوزستان هستند که عمده میزبانی زائران راهیان نور بر عهده استان خوزستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار