ورود میوه قاچاق به کشور تمامی ندارد
ماجرا از این قرار بود که ‌شخصی با یک برگ کاغذ مجوز واردات 2000 تن پرتقال مصری به گمرک سردشت مراجعه می‌کند و در حالی که با ممانعت کارمندان و بازرسان گمرک مواجه می‌شود، ماجرا به نقطه اوج خود می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 20 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: چندی پیش به دنبال ممنوعیت واردات میوه، خبری عجیب در رسانه ها منتشر شد. تابناک در گزارشی با اشاره به ممنوعیت واردات میوه نوشت: از قرار معلوم و آن گونه که پیداست، این ممنوعیت ها در واردات میوه های قاچاق به کشور تنها در حد حرف و سخن ‌مانده ‌و ماجرایی که چندی پیش (‌حدود دو هفته پیش) در گمرک سردشت رقم خورده، بیانگر این موضوع است؛ ماجرایی که جزئیات آن نشان دهنده عمق فاجعه است.
این خبر چندی پیش به تابناک ارسال ‌و در پیگیری های بعدی مشخص شد، ‌حادثه بیش از یک اتفاق معمولی است. کلیت ماجرا از این قرار است که ‌حدود دو هفته قبل، شخصی با یک برگ کاغذ مجوز واردات 2000 تن پرتقال مصری به گمرک سردشت مراجعه می‌کند و در حالی که با ممانعت کارمندان و بازرسان گمرک برای عملیات واردات مواجه می‌شود، ماجرا به نقطه اوج خود می‌رسد.
یکی از منابع اطلاعاتی که در جریان جزئیات دقیق ماجرا قرار داشته است، با شرح این جزئیات گفت: استانداری آذربایجان غربی اقدام به دادن مجوز واردات پرتقال به یکی از شرکت های وارداتی کرده است تا 2000 تن پرتقال مصری از مرز سردشت وارد کشور کند. در صورتی که ورود میوه تحت هیچ عنوانی نداریم و نباید مجوزی باید برای آن صادر شود. اما این افراد با‌ داشتن یک مجوز از یکی از نهادهای دولتی به گمرک مراجعه کردند ‌ولی گمرک به دلیل عدم طی مراحل قانونی از جمله قرنطینه و بارزسی بهداشتی و همچنین به دلیل منع قانونی از این واردات جلوگیری کرد. در این حال، کارمندان گمرک اقدام به پلمب درب ‌گمرک بر اساس اسنادی که در اختیار هست، کردند و مراحل قانونی پلمب از جمله فیلمبرداری نیز طی شد.
اما بعد از این اقدام، وارد کنندگان شبانه به گمرک مراجعه کردند به حریم گمرک تجاوز کردن، فنس کشی های دور بازارچه گمرک را برداشته و با لودر جاده را مسطح کرده و با بردن تریلی ها به داخل در ‌سه شب پیاپی، رقم 800 تن پرتقال مصری را که نه مجوزی برای واردات داشته و نه مراحل قانونی واردات از گمرک را طی کرده بود، به ‌کشور وارد کردند.
حال چند روز بعد از انتشار این خبر، دبیرکمیسیون مبارزه باقاچاق کالا و ارز استان البرز از کشف هشت تن پرتقال قاچاق دراین استان خبرداد.
سعید شفیعیان گفته است: این پرتقال های قاچاق از مصر وارد کشور شده که در پی طرح تشدید مبارزه با قاچاق میوه کشف شده است.
وی ادامه داد: در سه هفته گذشته طرح نظارتی مشترکی بین پلیس آگاهی، تعزیرات حکومتی،اداره کل صنعت معدن و تجارت استان البرز به اجرا درآمد.
شفیعیان گفت: دراجرای این طرح بازدیدهای سرزده از سردخانه های استان البرز به اجرا درآمد که در نتیجه آن این میزان پرتقال قاچاق به ارزش ریالی 395میلیون ریال کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: دراین مدت دو تن شلیل قاچاق وارداتی نیز ازسوی این تیم نظارتی کشف شده است.
هنوز از انتشار این اظهارات زمان زیادی نگذشته بود که رئیس دبیرخانه کمیسیون مبارزه باقاچاق کالاو ارز استان البرز بار دیگر خبری جدیدی به رسانه ها داد و از کشف 10 تن انواع میوه قاچاق خارجی در این استان خبرداد.
سعید شفیعیان به رسانه ها گفته است: این میوه ها از میدان میوه و تره بار کرج با همکاری پلیس آگاهی کشف و ضبط شده است .
وی ادامه داد: این میوه ها شامل انواع پرتقال، لیموترش، گلابی آمریکایی ، پرتقال ، سیب مصری، اناناس فلیپینی، سیب فرانسوی و تمبرهندی تایلندی است.
شفیعیان گفت: با توجه به فصل تابستان برخی از افراد سود جود اقدام به قاچاق میوه ازسایر کشورها و عرضه آنها به قیمت بالاتر می کنند که این اقدام ازدید ماموران امنیتی و انتظامی در کلانشهر کرج پنهان نماند.
وی تاکید کرد: ماموران انتظامی با اطلاع رسانی بیشتر مردم می توانند درشناسایی محموله های قاچاق گام بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار