با حضور خانواده معظم شهدا
با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا دعای پرفیض ندبه در جوار ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز قرائت می‌شود.
کد خبر: ۵۰۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱ 06 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، همزمان با ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پیکر مطهر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس با استقبال جمع زیادی از مردم شهرهای مختلف ایران از مرز بین‌المللی شلمچه در شهرستان خرمشهر به خاک پاک وطن بازگشت. 

مردم شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله اهالی اهواز، آبادان، خرمشهر، مینوشهر و اروندکنار نیز به استقبال پیکر مطهر ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس رفتند و تابوت آنها را در برگرفتند. پیکر مطهر و پاک این شهدا روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا از معراج شهدای اهواز تا حسینیه ثارالله این شهر تشییع شد که آیین وداع با این شهیدان همچنان ادامه دارد. 

پس از برگزاری مراسم شبی با شهدا، پیکر مطهر این ۱۱۹ پرستوی خونین بال دوران هشت سال دفاع مقدس دوباره به معراج شهدای اهواز منتقل می‌شود. قرار است با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا دعای پرفیض ندبه در جوار ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده در معراج شهدای اهواز واقع در سه راه خرمشهر کیلومتر ۲ جاده اهواز به اندیمشک قرائت شود. 

این برنامه صبح روز جمعه ۱۴ مهر ماه مقارن با ۱۵ محرم الحرام سال ۱۴۳۹ هجری قمری از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز می‌شود و همشهریان سردار شهید جواد داغری و سردار شهید سید طاهر موسوی با خدای خود نجوا می‌کنند. 

بر اساس این گزارش ، پیکر مطهر این ۱۱۹ شهید دوران دفاع مقدس در ۲ ماه گذشته در مناطق عملیاتی زبیدات، نهر کتیبان و ساحل غربی رود اروند توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شد و مربوط به عملیات‌های رمضان، کربلای 4 و تک دشمن در سال 1367 هستند. از این ۱۱۹ شهید تازه تفحص شده ۵۳ شهید از شهدای ژاندارمری هستند که در تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه زبیدات به شهادت رسیده‌اند. 

همچنین ۳۶ شهید از شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و ۳۰ شهید دیگر از شهدای گلگون‌کفن از عملیات کربلای 4 از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجی هستند.

برچسب ها: اهواز ، دعای ندبه ، شهدا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار