مدیرکل امور عشایر استان خبر داد:
مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ پاییزه، گفت: آب موردنیاز حدود 6هزار خانوار عشایری در خوزستان به صورت سیار و با تانکر تامین می‌شود.
کد خبر: ۵۰۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 02 October 2017
به گزارش ایسنا_ منطقه خوزستان، علی‌رحم کریمی، اظهار کرد: استان خوزستان دارای حدود 23هزار خانوار عشایری است که از این تعداد 16هزار خانوار آن، برون کوچ هستند و به استان‌های همجوار کوچ می‌کنند. 
  
وی افزود: همچنین حدود 7 هزار خانوار دیگر آن نیز درون کوچ هستند و در مناطق ییلاقی استان مستقر می‌شوند. 
  
مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: کوچ عشایر به حوزه خوزستان از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه نیز ادامه دارد و عشایر برون کوچ و درون کوچ در این بازه زمانی وارد استان و در مناطق قشلاقی ساکن می‌شوند. 
  
کریمی عنوان کرد: بخشی از عشایری که وارد حوزه خوزستان می‌شوند، در مناطق قشلاقی خود که در گذشته زیرساخت‌های آن از جمله آب و برق و غیره مهیا شده است، ساکن و آب مورد نیاز آن‌ها از طریق خطوط انتقال تامین می‌شود. 
  
وی با بیان این‌که حدود 6هزار خانوار عشایری در استان خوزستان به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شوند، اظهار کرد: اعتبارات این کار تامین شده است تا از طریق تانکر، کار تامین آب موردنیاز برای شرب انسانی و دامی در نقاطی که عشایر مستقر می‌شوند، انجام شود. 
  
مدیرکل امور عشایر خوزستان عنوان کرد: در بحث تامین علوفه دامی نیز بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، حدود 12هزار تن علوفه خریداری کرده‌ایم که در فروشگاه‌های عشایری آماده تحویل هستند تا عشایر به صورت نقدی و مدت‌دار بتوانند خریداری کنند. 
  
کریمی خاطرنشان کرد: مایحتاج عمومی عشایر نیز از طریق تشکل‌های تعاونی تامین خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و پیش بینی‌های لازم انجام گرفته تا عشایر مشکلی در بحث کوچ به استان خوزستان نداشته باشند.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار