مدیر سایت تجاری شلمچه منطقه آزاد اروند گفت: فعالیت اقتصادی و صادرات کالا در مرز بین المللی شلمچه پس از 2 روز تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی، از روز دوشنبه از سرگرفته شد.
کد خبر: ۵۰۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 02 October 2017
به گزارش ایرنا_ منطقه خوزستان، سید احمد اوالی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت بازرگانی و تجاری در این مرز آغاز و صادرات انواع کالاهای مورد نیاز کشور عراق و به ویژه استان بصره از مرز بین المللی شلمچه در حال انجام است.

وی به درپیش بودن اربعین حسینی و حضور گسترده زائران عتبات عالیات در مز شلمچه اشاره کرد و اظهارکرد: با پیگیری و هماهنگی به عمل آمده با مقام های کشور عراق مقرر شد به جز روز اربعین حسینی، فعالیت تجاری و صادرات از مرز شلمچه ادامه داشته باشد. 

اوالی گفت:در روز اربعین حسینی بنا به شرایط، صادرات اقلام مورد نیاز موکب های حسینی و زائران ادامه می یابد و در تلاش هستیم برای تسهیل در امر صادرات کالا مسیر تجاری را از مسیر مسافری در مرز شلمچه جداسازی کنیم. 

روزانه به طور متوسط 600 دستگاه کامیون حامل محصولاتی نظیر تره بار، مواد غذایی و لبنی از مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر، به عراق صادر می شود که ظرفیت صادرات روزانه تا یک هزار کامیون نیز از این مرز وجود دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار