استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: یک سری مسائل اصلی کشور و انقلاب از جمله دفاع مقدس نیز مورد هجمه و سوال قرار می گیرد که در این خصوص باید به شبهات پیش آمده برای جوانان پاسخ داده شود.
کد خبر: ۴۹۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 18 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان خوزستان اظهار کرد: هفته دفاع مقدس متقارن با دهه اول محرم و مصادف با عزاداری های مردم است. بحث دفاع مقدس به موضوع اساسی مکتب اباعبدالله الحسین (ع) گره خورده و به تأسی از این امام جوانان مرز و بوم برای دفاع از اسلام سرازپا نشناختند. جوانان و رزمندگان ما برای زندگی عزتمند مردم ایران زیربار ذلت نرفته و با تلاش خوبی در مسیر دفاع مقدس گام برداشتند.

وی افزود: با توجه به شرایط روز دنیا و جنگ طلبی و نابخردی ها، ولی همه باید بدانند همچنان بدانیم که با هیچ کشوری سر جنگ نداریم و طالب صلح و صفا هستیم. فلسفه وجودی نظام و کشور این است که زیربار زور نمی رویم. اینکه در حال حاضر برخی ها بر طبل جنگ طلبی ایران بکوبند یا اینکه بگویند ایران به دنبال شعله ور کردن آتش جنگ است، اصلا درست نیست. ما فقط آماده دفاع از میهن اسلامی ایران هستیم و این دفاع ارزشمند وابسته به فرهنگ عاشورایی است.

شریعتی عنوان کرد: باید همه تلاش خود را برای بهتر و باشکوه تر برگزار شدن برنامه های دفاع مقدس به کار بگیریم تا انشاالله برنامه ها در شأن هفته دفاع مقدس و استان خوزستان برگزار شود. 

استاندار خوزستان بیان کرد: پنج مهر شکست حصر آبادان و ۹ مهر اولین شکست نیروهای بعثی در حمیدیه دو مناسبت مهم در هفته دفاع مقدس است و تلاش می کنیم تا از اعضای هیئت دولت برای سخنرانی در برنامه ۹ مهر دعوت شود.

شریعتی با اشاره به برگزاری برنامه باشکوه پنجم مهر تأکید کرد: همه شهرستان ها باید از تمام ظرفیت های خود برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس استفاده کنند.

وی عنوان کرد: تبلیغات میدانی در اهواز باید به صورت ویژه مورد اهتمام قرار بگیرد تا وقتی مردم وارد شهر می شوند رنگ و بویی از دفاع مقدس را استشمام کنند. همچنین دستگاه های اجرایی نیز باید از جانبازان و رزمندگان تقدیر و تشکر کنند.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم حضور فعال و مؤثر تمامی سازمان ها و ادارات در برگزاری مراسم های دفاع مقدس بیان کرد: همه می دانند که فقط آموزه های دینی و مذهبی مورد همجمه وجودی و فلسفی قرار نمی گیرد بلکه یک سری مسائل اصلی کشور و انقلاب از جمله دفاع مقدس نیز مورد هجمه و سوال قرار می گیرد و شاید جوانانی که خیلی به موضوع اشراف ندارند تحت تأثیر قرار بگیرند.

شریعتی در ادامه با تأکید بر اینکه باید شبهات پیش آمده را برای جوانان پاسخ داده و هرگونه ابهامی را رفع کنند، گفت: تلاش های مذبوحانه و اقدامات خارج از عرف و اخلاقی که در دوران دفاع مقدس در حق کشور روا داشتند باید تبیین و همه را آگاه سازی کرد.

وی عنوان کرد: هفته آینده شورای اداری را با محوریت دفاع مقدس در استان تشکیل و به تبع آن شهرستان ها نیز این کار را انجام دهند. همچنین مسئولان استان، مسئله دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را در اولویت خود قرار بدهد و با تلفیق این موضوعات برنامه های خوبی را در راستای تقویت بنیه فکری و فرهنگی مردم به ویژه جوانان اجرا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار