نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات استان خوزستان آب و فاضلاب است که در راستای حل این معضل اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.
کد خبر: ۴۹۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ 17 September 2017
به گزارش تابناک خوزستان، جواد کاظم نسب الباجی در جلسه شورای اداری شهرستان اهواز، با تاکید بر اینکه یکی از معضلات استان خوزستان آب و فاضلاب است، عنوان کرد: اعتبارات خوبی به استان در زمینه آب و فاضلاب اختصاص یافته است و باید طی سه سال آینده مشکلات استان در این زمینه برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نخستین قرارداد جهت اجرای پروژه ها و رفع مشکلات آب و فاضلاب با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده است.

کاظم نسب الباجی همچنین با بیان اینکه بین نمایندگان خوزستان در مجلس وحدت و انسجام وجود دارد اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار مهم نمایندگان خوزستان در مجلس تخصیص اعتبار برای نیازمندی‌های خوزستان در برنامه ششم توسعه بود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 96 برای نخستین بار  توانستیم دو برابر بودجه استان را تصویب کنیم، افزود: در زمینه ریزگردها نیز با توجه به اعتراضاتی که نمایندگان خوزستان در مجلس انجام دادند تا اینکه هیئت دولت به خوزستان سفر کردند و اعتبارات خوبی تخصیص داده شد امیدواریم شاهد شکوفایی استان باشیم.

عدم رای اعتماد نمایندگان خوزستان به وزیر انتخابی نیرو
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم رای اعتماد نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به وزیر انتخابی نیرو تصریح کرد: نمایندگان خوزستان در مجلس در 3 جلسه با حضور وزیر انتخابی نیرو خواهان روشن کردن مواضع خود در برابر مسائل خوزستان  و انتقال آب شدند که متاسفانه در این جلسات نتیجه مورد نظر حاصل نشد و مجبور به روبه رو شدن با وزیر انتخابی نیرو شویم.

کاظم‌نسب الباجی بیان کرد: اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری یکی از درخواست‌هایی بود که نمایندگان خوزستان از وزیر انتخابی نیرو داریم که باید حق‌آبه فاز دوم این طرح تامین شود به دلیل اینکه مردم خوزستان استحقاق این جایگاه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مدیران استانی توجه کنند تحت تاثیر املاهایی که از مرکز به آنها می‌شود، نشوند و باید در ابتدا مردم خوزستان را لمس کنند "تا چه زمانی باید سر خود را برای برخی مسئولان رده بالا فرو بگذاریم و خود شیرینی کنیم بزرگترین سرمایه ما مردم هستند". چرا در کنار چاه‌های نفت استان خوزستان قرار داشته باشیم اما روستاهای ما از آب، جاده، مدرسه و دیگر تجهیزات برخوردار نباشد.

 توجه بیشتر نیروی انتظامی به روستاهای خارج از شهر
نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  آلایندگی حاصل از شرکت نیشکر بیان کرد: ما دوست داریم نیشکر وهلدینگ بزرگ آن در خوزستان باشد اما باید همراه آن خدماتی ارائه شود همچنین در امر نفت نیز از فرصت‌ها استفاده و باید حق مکلف را به شهرداری پرداخت کنیم تا صاحب شهر و روستاهای خوبی شویم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه محرم عنوان کرد: در ایام محرم باید رضایتمندی مردم را جلب و فلسفه عاشورا را بیان کنیم. تکایایی که در خیابان‌ها بر پا می‌شوند نباید سبب نارضایتی مردم باشد و در حقیقت باید به تکایا نظم دهیم و شهرداری در کنار تکایا قرار بگیرد.

کاظم نسب الباجی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: انتظار داریم آموزش و پرورش برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد تا شاهد مدرسه بدون معلم نباشیم همچنین به جای فرستادن سرباز معلم به نقاط دور افتاده با توجه به اهمیت سواد، فرهنگ و دو زبانه بودن باید از معلمان زبده و با حوصله استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یک سال از وقوع بحران سیاه خوزستان گذشت، تاکید کرد: اجازه ندهید رسانه‌های بیگانه در بحران‌های خوزستان ورود کنند که بگویند خوزستان استانی با چاه‌های نفتی و نعمت‌های فراوان وجود دارد اما شاهد بی برقی، بی آبی و بی مهری نسبت به مردم استان هستیم. با توجه به نزدیکی فصل بارندگی اگر بحران سال گذشته تکرار شود قطعا مسئول بحران نیروهای استانی هستند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم امنیت در روستاها عنوان کرد: انتظار داریم نیروی انتظامی توجه بیشتری به روستاهای خارج از اهواز لحاظ کنند به دلیل اینکه سرقت‌های مکرر توسط ماشین‌های شخصی در جاده‌ها، معابر، روستا و حتی در منازل صورت می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار