معاون سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان گفت: امسال بودجه استانی‌مان با پیگیری مجمع نمایندگان دو برابر شده‌ است.
کد خبر: ۴۹۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ 17 September 2017
به گزارش تسنیم _ منطقه خوزستان، علی‌حسین حسین‌زاده در نشست و بازدید پارک علم و فناوری اظهار داشت: در پارک علم و فناوری مشکلات فراوان است به طور مثال بحث مالیات، بیمه، اداره کار که جزء مشکلات ساختاری کشور نیز هستند.
 
وی افزود: این مشکلات حرکت بخش‌های خصوصی را در کشور سخت کرده‌ است. مشکلات دیگری کنار این مشکلات ساختاری نیز وجود دارد ولی اگر این اصلاح و در قوانین صورت نپذیرد علی‌رغم اراده‌ای که در کشور وجود دارد، ما نمی‌توانیم به آن رشد اقتصادی دست پیدا کنیم.
 
معاون سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان گفت: همه مسئولان کشور به این امر واقف‌اند که مسئله اشتغال را دولت نمی‌تواند تماما حل کند. تجربه دنیا نیز در این راستا است که از ظرفیت‌های مردم و یا به عبارتی بخش خصوصی استفاده کرده‌ است.
 
وی عنوان کرد: ما باید در این راستا اصلاح قوانین داشته باشیم در خصوص بحث اداره کار وقتی نگاه به قوانین اداره کار در کشور شود یک رویارویی بین کارگر و کارفرما قابل مشاهده است.
 
حسین‌زاده ادامه داد: در صورتی که کارگر و کارفرما گروهی هستند که زمینه‌های تولید را فراهم می‌کنند. اما قوانین به شکلی چالشی از همان ابتدا رو در روی هم قرار داده است.
 
اعتباراتی که دولت برای خوزستان در نظر گرفته بی‌سابقه است
 
وی گفت: با چنین قوانینی کارکردن و پیشبردن بخش خصوصی کار سختی است. ضمن پذیرش این مشکلات؛ در استان خوزستان ظرفیت‌ها و بارقه‌های فراوانی وجود دارد که با هیچ استانی قابل مقایسه نیست.
 
معاون سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان افزود: پس از دوره اول که رشد اقتصادی کشور منفی بود و آرام آرام به سمت رشد معقولی درحال حرکت است امیدواریم در دولت دوم تدبیر و امید با توجه به برنامه‌های پیش رو این بارقه‌های امید ملموس‌تر بشود.
 
وی در ادامه گفت: امسال بودجه استانی‌مان با پیگیری مجمع نمایندگان دو برابر شده‌است. در حوزه مسائل و مشکلات آب و فاضلاب که گریبان‌گیر مردم است اعتباراتی که دولت برای خوزستان در نظر گرفته بی‌سابقه است، بیش از 23 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
 
حسین‌زاده خاطر نشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری نفتی نیز سرمایه‌گذاری که قرار است در حوزه مخزان آزادگان اتفاق بیفتد متخصصین این حوزه می‌گفتند با این سرمایه‌گذاری تعبیر عسلویه نفتی بکار گرفته می‌شود.
 
وی در پایان گفت: بحث مناطق آزاد نیز که مصوب شده تمام این‌ها بستری را برای زمینه کاری شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند.
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار