فرماندار شهرستان همدان بر رفع مشکلات فضای آموزشی مدارس همدان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ 15 February 2015
فرماندار شهرستان همدان بر رفع مشکلات فضای آموزشی مدارس همدان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، "علی تعالی"  در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان، اظهار کرد: مسئولان آموزش و پرورش با همکاری مجموعه نوسازی مدارس باید با تغییر کاربری برخی فضاهای بلااستفاده فضاهای آموزشی ایجاد کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان صادرات کاهش یافته و قیمت نفت نیز کاهش داشته، اظهار کرد: باید با توجه به شرایط موجود از کوچکترین امکانات بهترین بهره وری را داشته باشیم.

معاون نوسازی مدارس استان همدان نیز در این جلسه از اجرای 30 پروژه در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر 30 پروژه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که از این تعداد سه پروژه احداثی بوده و 27 پروژه نیز مربوط به استانداردسازی بوده است.

"عباس مرادی" افزود: در مجموع اعتباری افزون بر سه میلیارد و 730 میلیون تومان از اعتبارات استانی بوده که برخی از آنها در جهت استانداردسازی سیستم گرمایشی بوده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان همدان نیز در این شورا گفت: در زمستان امسال هیچ گونه مشکلی در زمینه سیستم گرمایشی مدارس نداشتیم.

نماینده مرکز بهداشت شهرستان همدان در شورای آموزش و پرورش نیز در این جلسه از انجام نمونه برداری از شیرهای توزیع شده در مدارس خبر داد و گفت: در تاریخ 24 آذر سالجاری 39 نمونه شیر که 28 مورد شهری  و 11 نمونه روستایی نمونه برداری شد.

"رحیمی" افزود: از مجموع شیرهای نمونه برداری شده 27 نمونه پاستوریزه و 12 نمونه نیز استرلیزه بوده که تا کنون از 27 نمونه پاستوریزه 22 نمونه بررسی شده و مشکلی نداشته است اما از 12 نمونه های استرلیزه دو نمونه دارای مشکل بوده و استانداردهای لازم از جمله اندازه ph آنها مناسب نبوده است.

وی با بیان اینکه افزودن وایتکس به شیر شایعه ای بیش نیست، تصریح کرد: نباید اینگونه شایعات در جامعه رواج پیدا کند چرا که اینها شایعه بوده و تنها به مباحث اقتصادی ضربه وارد می کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان همدان نیز در این شورا گفت: با توجه به تغییرات در نظام آموزشی در ناحیه دو شهرستان همدان 700 ساعت خانم و 9 هزار ساعت آقا نیروی مازاد داریم اما در حوزه فضای آموزشی با کمبود 103 کلاس درس مواجه هستیم که باید برای رفع این مشکل کار کارشناسی انجام شود و یا از شیفت های بعد از ظهر استفاده شود.

"مومنی" به احداث مساکن مهر و نبود فضای آموزشی در این مناطق اشاره کرد و گفت: مساکن مهری که در حال احداث بوده با نبود فضای آموزشی مواجه هستند که در آینده نه چندان دور شاهد وجود تعداد زیادی دانش آموز در این مناطق خواهیم بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار