رییس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
رییس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: اکنون تمام استان‌ها صنعت داروسازی دارند اما متاسفانه در خوزستان به آن کم‌توجهی شده است و این صنعت در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۴۹۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 11 September 2017
به گزارش ایسنا_ خوزستان، دکتر علی‌اصغر همتی، با بیان اینکه مرکز رشد فناوری‌های دارویی در سال 91 تشکیل شده است، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه زیرساخت‌ لازم برای این مرکز رشد فراهم شده اما بودجه کافی برای تکمیل آن تامین نشده است. در حال حاضر در حال ساخت دارو به شکل پایلوت هستیم اما برای تجاری‌سازی محصولات و ورود آن‌ها به بازار، نیاز به تکمیل مرکز رشد داریم که برای این کار هنوز بودجه تامین نشده است.

وی افزود: در حال حاضر ما به شرکت‌های عضو مرکز مشاوره می‌دهیم و این شرکت‌ها، کار ساخت چند دارو را برای اولین‌بار به شکل پایلوت انجام داده‌اند. مرکز رشد به ایده‌ها کمک می‌کند تا عملی شوند؛ اما برای مرحله تولید انبوه مشکلاتی وجود دارد و اکنون در مرحله کسب مجوز برای این ‌کار هستیم. باید مرکزی وجود داشته باشد تا کار تولید انبوه محصولات را انجام دهد که بودجه موردنیاز برای این کار حدود دو میلیارد تومان است و اکنون دانشگاه و معاونت پژوهشی با وزارت‌خانه رایزنی‌هایی کرده‌اند تا این بودجه تامین شود و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

همتی عنوان کرد: در حال حاضر هشت شرکت عضو این مرکز رشد بوده که برخی در مرحله رشد و برخی در محله دانش‌بنیانی هستند و محصولاتی توسط این شرکت‌ها تهیه شده‌ که برای اولین‌بار ساخته شده‌اند و نمونه خارجی آن‌ها وجود ندارد. این محصولات برای تولید انبوه نیاز به کسب استاندارد‌های جی‌ام‌پی و سایر مجوزهای لازم دارند.

وی عدم وجود امکانات داروسازی در استان را یکی از چالش‌های مهم برای صنعت داروسازی استان دانست و تصریح کرد: آنچه برای تولید دارو مسلم است این است که زیرساختی وجود داشته باشد که شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را توسط آن تولید کنند. اگر یک کارخانه داروسازی در استان وجود داشت که می‌توانستیم برای تولید انبوه محصولات با آن قرارداد ببندیم، این مشکل حل می‌شد. اکنون تمام استان‌ها صنعت داروسازی دارند اما متاسفانه در خوزستان به آن کم‌توجهی شده است و این صنعت در استان وجود ندارد.

رییس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اضافه کرد: همچنین برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه تولید دارو، نیاز است تسهیلاتی ایجاد شود و معافیت‌های مالیاتی و تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار