با وجود تکذیب های صورت گرفته، خبر تغییر حیدر بهمنی از مدیرعاملی شرکت ملی حفاری ایران با صدور حکم رسمی از سوی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران رنگ واقعیت به خود گرفت.
کد خبر: ۴۹۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 11 September 2017
به گزارش مهر_ منطقه خوزستان، حیدر بهمنی را شاید دارای رکورد طولانی ترین مدیر عاملی در وزارت نفت دانست و او در دو مقطع و در مدتی طولانی مدیرعاملی شرکت ملی حفاری ایران به عهده داشت به همین دلیل هر از چند گاهی خبر تغییر وی دهان به دهان می چرخید.

روز گذشته بود که این خبر که حیدر بهمنی سرانجام با مدیرعاملی ملی حفاری خداحافظی کرده است، دست به دست شد ولی مسئولانی در این شرکت و به گفته برخی کانال های تلگرامی، روابط عمومی شرکت ملی حفاری این خبر را تکذیب و آن را شیطنت رسانه ای عنوان کرد.

با وجود این، امروز شرکت ملی نفت ایران خبر انتصاب سپهر سپهری را به عنوان مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران روی سایت رسمی خود قرار داد تا شرکت ملی حفاری این بار واقعا بالای سر خود نام حیدر بهمنی را نداشته باشد.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، سپهر سپهری، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران شد.

در حکم انتصابی کاردر به برخی از وظایف سپهری در سمت مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران اشاره شده است که از آن جمله می توان به برنامه ریزی و اتخاذ راهکارهای لازم به منظور افزایش راندمان حفاری و کاهش زمان های انتظار و همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد اشاره کرد.

بهره گیری از مدیران و متخصصان جوان در جهت ارتقا شاخص های عملکردی شرکت و اتخاذ تدابیر و راهبردهای لازم به منظور ارتقای سلامت اداری و شفاف سازی تعاملات مالی در تمامی فعالیت های شرکت از دیگر وظایف سپهری است.

کاردر در ادامه بر تعامل هرچه بیشتر شرکت ملی حفاری ایران با شرکت های تولیدی و توسعه ای تابعه شرکت ملی نفت ایران با هدف بهبود اجرای پروژه های حفاری اشاره کرده و به کارگیری روش های نوین مدیریتی در راستای بهبود فرآیندها، چابک سازی شرکت و کاهش قیمت تمام شده پروژه ها را خواستار شده است.

بررسی و ارائه راهکارهای مناسب در راستای پیاده سازی مبانی حاکمیت شرکتی با هدف تدوین و تبیین راهبردهای مدیریتی در  شرکت از دیگر وظایفی است که بر عهده سپهری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این حکم بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و به خصوص دانشگاه ها در راستای به کارگیری روش های نوین حفاری تاکید کرده و حمایت از ساخت و ارتقای هرچه بیشتر بومی سازی در صنعت حفاری کشور را خواستار شده است.

ضرورت توجه به حوزه HSEQ در راستای دستورالعمل های مدون و الزامات پدافند غیرعامل به ویژه ارتقای هرچه بیشتر ضریب ایمنی دستگاه های حفاری با مدنظر قراردادن استانداردهای جهانی مربوطه و تدوین و پیشنهاد راهبردهای موردنیاز در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی از دیگر مواردی است که از مدیرعامل جدید شرکت ملی حفاری ایران درخواست شده است.

 شرکت ملی حفاری ایران علاوه بر ۲۰ حلقه چاه های جدید، حفاری ۴۰ حلقه چاه دیگر را در میدان نفتی آزادگان جنوبی به صورت ( (EPDدر دست اجرا داشت که آخرین حلقه آن در شرف تکمیل نهایی و تحویل به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان است. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار