رئیس اداره امور عشایری دامغان:
رئیس اداره امور عشایری دامغان با اشاره به وجود ۴۰۸ خانوار عشایری در این شهرستان گفت: ۱۱پروژه از سوی این اداره برای تسهیل در ارائه خدمات عشایری در دامغان در دست اجرا است.
کد خبر: ۴۹۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 11 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، خسرو نبیلی در گفتگو باخبرنگار مهرضمن بیان اینکه جمعیت عشایری دامغان یک هزار و ۹۷۳ نفر است، بیان داشت: ۱۱ پروژه ویژه عشایر شهرستانشامل مرمت قنات، بهسازی چشمه ها، خرید پنل خورشیدی، آبگرمکن خورشیدی، خرید تانکر، لوله و آبشخور و انتقال آب از مهمترین پروژه های هستند که با تهیه طرح و با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان در دامغان و برای عشایراناجرا خواهد شد.

زندگی عشایر مغان در دامنه سبلان

وی با بیان اینکه دامغان در بحث جمعیت عشایری بعد از مهدیشهر رتبه دوم استان سمنان را به خود اختصاص داده است، افزود: آبرسانی سیار، ساخت بنای ذخیره آب در سه فاز به میزان ۳۰ متر مکعب، توزیع لوله و تانکر آب، تیغه کشی جاده های عشایر مسیر کوچ در نقاط کویر و شمال دامغان به طول ۵۰۰ کیلومتر، توزیع علوفه و نهاده‌های دامی شامل سبوس و جو به میزان دو هزار تن از مهمترین اقدامات انجام شدهبرای عشایران منطقهبوده است.

رئیس اداره امور عشایری دامغان با بیان اینکه۴۰۰ میلیون توماناز محل اعتبارات چهار درصد خشکسالی به۹۰ نفر از عشایر کمک شد، تصریح کرد:همچنین ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار در بین ۳۰ نفر دیگر از عشایر شهرستان توزیع خواهد شد.

نبیلی با اشاره به اینکه ۱۹۰ میلیون تومان نیزاز محل اعتبارات چهار درصد خشکسالی تاکنون در اختیار شرکت تعاونی عشایر شهر کلاته رودبار قرار گرفته است، تاکید داشت: در کنار این اعتبارات، ۱۷ میلیون تومان اعتبار در اختیار صندوق خرد زنان عشایر دامغان قرار گرفت که صرف اجرای کارهای پروار بندی، خرید دام و ... می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار