دبیر هیات تیراندازی آذربایجان غربی گفت: تیم تیراندازی این استان در بخش تیراندازی با تفنگ بادی در نخستین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور مقام نخست این رقابت ها را از آن خود کرد.
کد خبر: ۴۹۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 06 September 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،سجاد اسفندیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار  افزود: این مسابقات در 2 بخش تفنگ و تپانچه بادی از روز شنبه 11 شهریور سال جاری به مدت 2 روز در بخش بانوان و دوشنبه 13 شهریور به مدت 2 روز در بخش آقایان با حضور بیش از 131 تیرانداز آقا و خانم از 22 استان کشور در رده سنی نوجوانان در سالن فدراسیون تیراندازی در تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: پس از آذربایجان غربی تیم های اصفهان و سمنان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم مسابقات بخش تفنگ بادی ایستادند تا مسابقات بخش آقایان به کار خود پایان دهد.
وی با اشاره به نتایج اسلحه تپانچه بادی نیز گفت: تیم تپانچه آذربایجان غربی در این رشته به مقام پنجم کشوری دست یافت.
دبیر هیات تیراندازی آذربایجان غربی با اشاره به نتایج انفرادی بخش تفنگ بادی نیز گفت: محمدحسین هدایت در بخش انفرادی رشته تفنگ بادی به مقام هشتم دست یافت.
اسفندیاری ادامه داد: تیم تیراندازی بانوان این استان در بخش تیراندازی با تپانچه بادی در نخستین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور مقام نخست این رقابت ها را از آن خود کرد و در بخش تفنگ بادی در جایگاه دوم ایستاد.
وی افزود: رتبه های برتر و تیم های نخست هر رده به اردوی تیم ملی تیراندازی دعوت می شوند.
به گزارش ایرنا، این مسابقات از روز شنبه 11 شهریور سال جاری آغاز.... و شامگاه سه شنبه 14 شهریور به کار خود پایان داد.
تیراندازی آذربایجان غربی طی چند سال اخیر ملی پوشان متعددی تقدیم جامعه ورزش کشور کرده است.
'سارینا قرابت' نماینده ایران در بازی های آسیایی 2014 اینچئون، مهسا اروجی و الناز نقی لو دیگر تیراندازان آذربایجان غربی در عضویت تیم ملی ایران هستند.
شهریور سال 1395 نیز سعید صدری تیرانداز آذربایجان غربی در مرحله پنجم مسابقات آزاد اهداف پروازی کشور در رشته تراپ دوتایی در جایگاه نخست ایستاد.
ورزش تیراندازی یک ورزش رقابتی براساس دقت، سرعت و تصمیم گیری به موقع است که به وسیله (تفنگ، تپانچه) انجام می‌شود. تیراندازی رابطه مستقیمی با قدرت تمرکز نیز دارد به گونه ای که افراد برای بالابردن سطح تمرکز به تیراندازی روی می آورند.
مسابقات سلاح‌های تفنگ و تپانچه در مسافت‌های 10، 25، 50 و 300 متر برگزار می‌شود. برای مسافت 10 متر، از سلاح بادی استفاده می‌شود و در مسافت‌های بیشتر سلاح خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مسابقات تیراندازی با تفنگ با 2 سلاح تفنگ بادی و تفنگ خفیف انجام می‌شود. از جمله رشته‌های زیر:
مسابقات رسمی اهداف ثابت فدراسیون جهانی تیراندازی شامل 6 ماده تفنگ بادی 10 متر، تفنگ درازکش 50 متر، تفنگ سه وضعیت 50 متر، تفنگ استاندارد 300 متر، تفنگ درازکش 300 متر، تفنگ سه وضعیت 300 متر، مسابقات اهداف دونده در دو مسافت 10 و 50 متر است.
مسابقات تپانچه نیز با 2 سلاح تپانچه بادی و تپانچه خفیف برگزار می‌شود. متداول‌ترین رشته‌های سلاح تپانچه:
مسابقات رسمی اهداف ثابت فدراسیون جهانی شامل شش ماده: تپانچه بادی 10 متر، تپانچه آتش سریع 25 متر (مردان)، تپانچه آتش مرکزی 25 متر (مردان)، تپانچه استاندارد 25 متر (مردان)، تپانچه 25 متر (زنان) و تپانچه 50 متر (مردان) است.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار