کد خبر: ۴۸۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 05 September 2017
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با پیش بینی افزایش حجم 20درصدی تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور نسبت به اربعین سال 1395 ، آمادگی مجموعه ناجا را برای ارائه خدمت مطلوب و در شان عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) اعلام کرد.

سردار محسن فتحی زاده دوشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تدارک و پشتیبانی از حرکت عظیم زائران اربعین حسینی در سال جاری در ناجا از چندی پیش شروع شده، اظهار کرد: خوشبختانه طرح های عمرانی و زیرساختی در مسیر منتهی به پایانه مرزی چذابه با سرعت قابل قبول در حال انجام است و این می تواند حجم و کیفیت خدمت رسانی نیروی انتظامی به زائران اربعین حسینی را ارتقا دهد و رضایت زائران اربعین حسینی را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد :با تقویت مجموعه بخش های ترافیک ، خدمات اجتماعی و امنیتی ناجا بتوان مسیری امن برای عبور بی دغدغه زائران اربعین حسینی فراهم کنیم و وظیفه و توفیق میزبانی از زائران عزیز را به نحو مطلوب به سرانجام برسانیم.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا با بیان اینکه با تعامل و هم افزایی همه دستگاههای اجرایی ، نظارتی و پشتیبانی و مشارکت عظیم مردمی ، تمهیدات لازم برای برای تردد امن زائران اندیشیده شده است افزود: مطمئنا' با رفع نواقص و نارسایی ها و چالش های پیش رو ، هر سال شاهد برگزاری بهتر مراسم اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران هستیم.

* توصیه هایی به زائران اربعین حسینی
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی در این گفت و گو توصیه هایی به زائران اربعین حسینی داشت که مهمترین آن مهیا کردن مدارک لازم برای عبور از مرز ، مدیریت سفر و موکول نکردن زمان حرکت به روزهای آخر از جمله این توصیه ها بود.

محسن فتحی زاده افزود: مراکز صدور گذرنامه ناجا آماده صدور گذرنامه در کوتاه ترین زمان ممکن و پاسخگویی به درخواست های زائران می باشد ولی زائران توجه داشته باشند برای دریافت و صدور روادید(ویزا) باید به مراکز معتبر مراجعه کنند تا در موقع خروج از کشور با مشکلی مواجه نشوند.

همکاری با ماموران انتظامی ،راهور ، کنترل مدارک و مرزبانی از دیگر توصیه های فتحی زاده به زائران اربعین حسینی بود.

*بازگشایی مرز خسروی منوط به عملیاتی شدن توافق از سوی طرف عراقی است
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ، بازگشایی مرز خسروی در استان کرمانشاه را منوط به عملیاتی شدن موارد توافق از سوی طرف عراقی دانست و گفت: توافق نامه با طرف عراقی برای تردد زائران اربعین حسینی امضاء شده و ما به سرعت در حال تجهیز این مرز بین المللی هستیم.

فتحی زاده افزود: هرچند طرف عراقی متعهد شده تمهیدات لازم را برای تردد زائران اربعین حسینی فراهم کند ولی باید مطمئن شد که طرف عراقی به طور کامل به تعهدات خود عمل کرده است.

وی تاکید کرد : هنوز نمی توان به طور قطعی در باره بازشدن این مرز بر روی زائران اربعین حسینی اظهار نظر کرد ولی ما این آمادگی داریم تا همه تعهدات خود را تا پیش از شروعه ماه صفر انجام دهیم. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار