کد خبر: ۴۸۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 05 September 2017
لغو کنسرت 'علی کارونی' خواننده اهوازی در حالی رخ داد که مسئولان ارشاد و فرمانداری، یکدیگر را مقصر لغو این کنسرت می دانند.

به گزارش ایرنا اجرای دوم علی کارونی در شهر شیبان از توابع شهرستان باوی، که قرار بود دوشنبه شب، برگزار شود، لغو شد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان علت لغو کنسرت 'علی کارونی' خواننده اهوازی در شهر شیبان را مخالفت مسئولان محلی با این برنامه عنوان کرد و گفت: هنوز دلیل لغو این کنسرت که از سری برنامه های دهه ولایت بوده از سوی مسئولان اعلام نشده است.

ناصر چنانی دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره لغو این کنسرت، اظهار کرد: برگزاری این کنسرت از نظر اداره ارشاد هیچ مشکلی نداشته و مجوز کنسرت این خواننده در شیبان و چند نقطه دیگر استان از سوی این اداره کل صادر شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن های دهه ولایت در استان، افزود: علی کارونی به مناسبت دهه ولایت چند کنسرت در اهواز و شهرهای اطراف داشته که همه آنها برگزار شده، از جمله کنسرت این خواننده یکشنبه شب در شهر ملاثانی (از توابع باوی) نیز طبق برنامه اجرا شده است.

چنانی اضافه کرد: علی کارونی قرار بود دیشب و امشب کنسرت هایی را به زبان عربی در شهرهای ملاثانی و شیبان برگزار کند و بر اساس گزارش ها کنسرت ملاثانی به خوبی و بدون هیچگونه مشکل و اتفاق خاصی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس گفت وگوی تلفنی با این خواننده، ظاهرا دلیل لغو کنسرت در شیبان مخالفت مسئولان محلی شهرستان باوی با این برنامه بوده اما علت مخالفت هنوز برای ما روشن نیست.

چنانی تاکید کرد: بعد از مدت ها که کنسرت ها بدون مشکل در استان برگزار می شد، این نخستین بار است که یکی از کنسرت ها لغو می شود.

معاون اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی خوزستان همچنین گفت: از مسئولان انتظار داریم با تدبیر و برنامه ریزی بهتر زمینه اجرای برنامه های فرهنگی هنری را در شهرستان ها فراهم کنند.

وی گفت: از سوی دیگر این مساله را در نظر داشته باشند که این جشن ها به مناسبت اعیاد دهه ولایت برگزار می شود و مردم هم با شرکت در این مراسم می خواهند اوقات شادی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: لغو این کنسرت از سوی ارشاد استان پیگیری می شود و مسئولان باید دلیل ممانعت از برگزاری این برنامه را توضیح بدهند.

*شعرها غدیری نبود
فرماندار شهرستان باوی اما مخالفت با برگزاری کنسرت علی کارونی در شیبان را رد کرد.

حیدر کاظمی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این برنامه به دلیل ناهماهنگی بین ارشاد شهرستان و ارشاد استان و خواننده برگزار نشده است.

وی گفت: ارشاد استان و شهرستان هیچگونه هماهنگی و مکاتبه ای در زمینه برگزاری کنسرت در این 2 شهر با فرمانداری انجام نداده است و تنها یک روز قبل از برگزاری کنسرت در ملاثانی (11 شهریور) از این موضوع مطلع شدیم، با این حال با شهرداری و نیروی انتظامی برای برگزاری برنامه در ملاثانی هماهنگی کردیم و کنسرت اجرا شد.

کاظمی با بیان اینکه ادارات ارشاد شهرستان و استان در برگزاری این کنسرت ناهماهنگی داشتند افزود: عبداللهی رئیس ارشاد شهرستان با این کنسرت مخالف بوده و مدعی است که خواننده، فهرست برنامه های خود را به این اداره ارائه نکرده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر شب اول برگزاری کنسرت در ملاثانی اعتراضاتی به دنبال داشته و بسیاری معتقد بودند که اشعار و آهنگ ها ارتباطی با دهه ولایت و غدیر نداشته است که این مسائل نیز باید بررسی شود.

کاظمی تاکید کرد: ما مخالف برگزاری برنامه های شاد نیستیم اما باید این برنامه ها در یک چارچوب خاص اجرا شود.

علی کارونی یکی از خواننده های جوان و پرطرفدار اهوازی است که اخیرا برنده جایزه اول جشنواره بانگ بیداری (جشنواره سرودهای انقلابی) شده است.

شهرستان باوی در شمال اهواز قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار