مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:
در چندین منطقه روستایی در استان خوزستان نقاط کور داریم که آنتن‌دهی تلفن در آنجا وجود ندارد و حتی بخشی از مسیر تنها آزادراه خوزستان که آزادراه بندر امام است دچار مشکل است و با وجود پیگیری های صورت گرفته تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است
کد خبر: ۴۸۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 05 September 2017
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران گفت: خوزستان استانی است که قرار است همه مردم را از منابع طبیعی و استعدادهای خدادادی بهره‌مند کند بنابراین باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. 

کیامرث حاجی زاده گفت: اگر خوزستان در مقوله امنیت و اقتدار دچار مشکل شود، کل کشور دچار مشکل می‌شود.

وی به مشکلات ایجاد شده در بهمن ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: این بحران یک تلنگر برای مدیریت بحران بود تا نسبت به بررسی وضعیت و بهبود زیرساخت‌های استان اقدام شود تا بتوانیم در مواجهه با بحران‌ها آمادگی کافی داشته باشیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: گرد و خاک سال گذشته باعث شد متوجه مشکلات مختلف در همه بخش‌های استان بشویم. همه دیدیم که در آن بحران در بحث زیرساختها مانند آب، برق، مخابرات و... دچار مشکل هستیم و آماده مواجهه با بحران نبودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین گفت: یکی از مهمترین موضوعات امروزه، ارتباطات است و سرمایه‌ گذاری های بزرگ دنیا در این زمینه نشان دهنده اهمیت این موضوع است و این در حالی است که ما هنوز در تماس ها و ارتباطات تلفنی قدیمی نیز دچار مشکل هستیم.

بگفته وی در چندین منطقه روستایی در استان خوزستان نقاط کور داریم که آنتن‌دهی تلفن در آنجا وجود ندارد و حتی بخشی از مسیر تنها آزادراه خوزستان که آزادراه بندر امام است دچار مشکل است و با وجود پیگیری های صورت گرفته تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان با تاکید بر اینکه رکن اصلی در مدیریت بحران پیش‌بینی و پیشگیری است گفت: در استان اصفهان که حتی نیمی از بحران‌های خوزستان را ندارد باتری‌ها 12 ساعته هستند ولی در خوزستان هنوز باتری‌ها 4 ساعته هستند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه هزینه‌هایی که در بازسازی صرف می‌شوند صدها برابر بیشتر از هزینه‌های پیشگیری است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در پیشگیری هزینه‌های بیشتری صرف می‌کنیم مدیریت ما نیز زیر سؤال می‌رود.

وی گفت: بحث اینترنت در کلانشهر اهواز به شدت با مشکل مواجه است و قطعا این مشکل در شهرستان‌ها بیشتر است که باید اقداماتی در این زمینه انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: چندین منطقه در باغملک در آنتن‌دهی شبکه موبایلی ایرانسل دچار مشکل هستند و با وجود مکاتبات فراوان، هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان خواستار راه‌اندازی سیستم بی‌سیم در سطح استان خوزستان شد و گفت: باید ارزیابی و گزارش دقیق از مناطق حادثه‌خیز در حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری در مناطق شهری و روستایی به مدیریت بحران استان ارائه شود و ضریب ایمنی کابل‌ها و فیبر نوری نیز باید افزایش یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار