کد خبر: ۴۸۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 04 September 2017
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اجرای طرح جامع خدمات‌رسانی قطعاً روند خدمات‌رسانی به زوار را در مراسم اربعین امسال بسیار بهبود می‌بخشد. 
  
فرامند هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره جلسه بررسی مشکلات مرز چذابه که روز گذشته با حضور استاندار و مسئولان ارشد استان در محل این پایانه برگزار شد، اظهار کرد: تلاش همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی بر این است که بتوانیم مرز چذابه را برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی در اربعین امسال بهتر از سال گذشته آماده کنیم. 
  
وی در خصوص وضعیت آبرسانی به زائران در مراسم اربعین امسال در مرز چذابه تصریح کرد: در گذشته آبرسانی به مرز چذابه در مراسم اربعین از طریق تانکر انجام می‌شد و حدود 60 تانکر روزانه آبرسانی به کاروان‌ها و موکب‌ها و زائران حسینی در این مرز را انجام می‌دادند. 
  
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: با توجه به اینکه منبع تأمین آب این تانکرها، شهرهای مختلف استان بود و مشکلاتی را برای بحث آبرسانی داشتیم، به منظور ایجاد نشدن خلل در کار خدمات‌رسانی چه از نظر ترافیک این تانکرها و چه از ابعاد دیگر، یک خط آب به طول 27 کیلومتر از خط انتقال آب غدیر از شهر بستان به چذابه در حال احداث است. 
  
هاشمی‌زاده گفت: با بهره‌برداری از این پروژه، آب توسط این خط انتقال آب در مخزنی که در مرز چذابه مستقر شده، ذخیره می‌شود و از آنجا میان کاروان‌ها، موکب‌ها و زائران توزیع می‌شود تا امسال آبرسانی در این مرز از طریق تانکر انجام نشود. 
  
وی عنوان کرد: در جلسه دیروز در حوزه راه‌ها و جاده‌های منتهی به مرز چذابه بحث علائم راهنمایی رانندگی، تابلوهای هشدار، خط‌کشی جاده، گاردریل‌ها، ترمیم آسفالت، و رفع نقاط حادثه‌خیز، محور اهواز – سوسنگرد مطرح شد. این پروژه هم‌اکنون در حال انجام است و تا قبل از مراسم اربعین امسال باید به پایان برسد. 
  
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: همچنین تعریض و آسفالت جاده، خط‌کشی و نصب تابلوهای راهنمایی، محور سوسنگرد – چذابه توسط هشت پیمانکار اکنون در حال انجام است. امیدواریم بر اساس تعهدات و برنامه‌ریزی، تا قبل از مراسم اربعین این پروژه نیز مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. 
  
هاشمی‌زاده بیان کرد: یک پیاده‌رو به طول 30 کیلومتر نیز در مرز چذابه در حال احداث است تا برای زائرانی که می‌خواهند با پای پیاده به مرز بروند، مورد استفاده قرار بگیرد. این مسیر در گذشته دارای مشکلات زیادی بود و در منطقه‌ای رملی و ماسه‌ای قرار دارد و از محل میدان‌های مین دشمن بعثی بوده است. 
  
وی ادامه داد: پاکسازی این مسیر، برداشتن ماسه‌ها و جایگزینی خاک رس، برای احداث این جاده انجام شده و اقدامات دیگر مورد نیاز نیز در این جاده در حال انجام است که این پروژه نیز به نتیجه برسد. 
  
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در بحث پارکینگ‌های مرز چذابه گفت: پارکینگ‌هایی برای خودروهای شخصی و اتوبوس‌ها در این مرز که از روشنایی و ایمنی و امنیت برخوردار هستند، پیش‌بینی شده است. در مجموع با پروژه‌هایی که تعریف شده، تلاش داریم بتوانیم مساحت پارکینگ‌های مرز چذابه از 45 هکتار در سال گذشته به 100 هکتار برسانیم. 
  
هاشمی‌زاده بیان کرد: نیازهای مرز چذابه را در سال‌های گذشته مشخص کرده‌ایم و بر اساس همین نیازسنجی با پیش‌بینی آینده، طرح جامع خدمات‌رسانی تدوین شده است. اجرای این طرح هم‌اکنون در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم که خدمات‌رسانی در مرز چذابه امسال نسبت به سال گذشته بهبود یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار