کد خبر: ۴۸۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 04 September 2017
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان با اشاره به تلف شدن سه رأس از آهوان ایرانی منطقه "میشداغ" در سال جاری به علت سقوط در کانال آب "پای پل" رودخانه کرخه گفت: تا پایان فصل تابستان به سازمان آب و برق خوزستان نسبت به ایمن‌سازی این کانال مهلت داده شده است. 
  
مهرشاد احمدوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: به علت خشکسالی شدید و خشک شدن پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده "میشداغ" در سال جاری و کمبود شدید آب در این منطقه ناچار به آبرسانی به این زیستگاه با تانکر و پر کردن آبشخورهای این منطقه شدیم. 
  
وی افزود: در حال حاضر حدود 50 رأس آهو در سایت میشداغ وجود دارد که البته با توجه به زاد و ولدهای امسال قطعا این آمار افزایش پیدا می‌کند. 
  
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان با اشاره به تداوم مشکلاتی که کانال انتقال آب "پای پل" سازمان آب و برق خوزستان برای آهوان میشداغ ایجاد کرده است، گفت: امسال به علت وضعیت خشکسالی در زیستگاه میشداغ شاهد رفتن آهوان تشنه این منطقه به سمت کانال آب هستیم که این امر موجب لیز خوردن آهوها می‌شود. 
  
احمدوندی در ادامه بیان کرد: تاکنون سه رأس آهو به دلیل سقوط در کانال آب سازمان آب و برق خوزستان تلف شده‌اند که در حال حاضر با نگهبانی محیط‌بانان محیط زیست در سال جاری توانستیم از تلف شدن حدود 40 رأس آهو به علت سقوط در این کانال جلوگیری کنیم. 
  
وی عنوان کرد: در صورتی که سازمان آب و برق خوزستان تا پایان تابستان امسال نسبت به ایمن‌سازی این کانال اقدامی نکند، این سازمان را به دادگاه معرفی می‌کنیم. 
  
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت‌آزادگان گفت: همچنین توانسته‌ایم شکارچیان متخلف این منطقه را کنترل کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار