کد خبر: ۴۸۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 04 September 2017
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه روند اجرای پروژه قطار شهری اهواز باید جهش پیدا کند، گفت: اکنون سرعت اجرای این پروژه رضایت‌بخش نیست و در صورتی که پیمانکار این روند را ادامه دهد، قطعا خلع ید خواهد شد. 
  
فرامند هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، در خصوص آخرین روند اجرای پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه با سرعتی که مدنظر ما است، پیش نمی‌رود. این روند رضایت‌بخش نیست و قطعا پروژه باید جهش پیدا کند زیرا مشکلات اعتباری آن حل شده است. 
  
وی ادامه داد: اکنون پروژه قطار شهری اهواز از نظر تأمین اعتبار مشکل ندارد، اما پیشرفت پروژه اصلا رضایت‌بخش نیست. امیدواریم که خط اول فاز یک این پروژه حداکثر تا پایان سال 96 یا در سه ماهه نخست سال 97 به بهره‌برداری برسد. 
  
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: با توجه به تغییرات اخیر در سطح شهرداری، تدابیر اتخاذ شده و سازمان جدیدی که برای انجام کار پیش‌بینی شده است، فکر می‌کنم که خط اول فاز یک این پروژه در زمان اعلام شده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. 
  
هاشمی‌زاده در مورد امکان خلع ید شرکت کیسون پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: در حال حاضر بحث خلع ید پیمانکار این پروژه در دستور کار قرار ندارد اما در صورتی که روند اجرای پروژه مذکور با همین وضعیت فعلی پیش برود، قطعا بحث خلع ید پیمانکار پروژه به صورت جدی‌تر دنبال خواهد شد. 
  
وی در پاسخ به اینکه برای چه مهلتی به شرکت کیسون داده شده است، عنوان کرد: پیمانکار این پروژه اگر بخواهد روند فعلی را ادامه دهد، قطعا خلع ید خواهد شد. با توجه به اشکالات فنی موجود در قرارداد پروژه قطار شهری اهواز باید دلایل تأخیر و کند بودن اجرای پروژه مشخص و تمام چالش‌ها و مشکلات در مسیر این پروژه بررسی شود. در صورتی که تمام مشکلات و قصور متوجه پیمانکار بود، قطعا پیمانکار خلع ید خواهد شد. 
  
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، انتخاب شهردار جدید اهواز توسط شورای شهر را در به سرانجام رسیدن پروژه قطار شهری مثبت و مؤثر ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تجارب آقای کتانباف شهردار منتخب در انجام پروژه‌های بزرگ شهری و آشنایی به شهر اهواز و دارای سابقه کاری در این شهر، قطعا حضور آقای کتانباف در شهرداری برای به سرانجام رسیدن پروژه مترو نیز بسیار مؤثر خواهد بود. 
  
هاشمی‌زاده ادامه داد: امید زیادی به آقای کتانباف داریم و فکر می‌کنیم که وی بتواند کارهای بزرگی نظیر به سرانجام رسیدن پروژه قطار شهری اهواز را انجام دهد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار