قادر حمادی صادر کننده نمونه کشوری:
حمادی با بیان اینکه سال گذشته 13 میلیون دلار صادرات داشته ایم و این رقم در سال جاری به 21 میلیون دلار ارتقا یافته است گفت: این آمار فقط از ترمینال لجستیک حمادی می باشد. این اتفاق باعث جذب نیروی انسانی و ایجاد شغل شده است. حدود 53 نفر نیرو در این مدت به صورت مستقیم جذب شده است.
کد خبر: ۴۸۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 30 August 2017
مهندس قادر حمادی کارآفرین نمونه و صادر کننده نمونه کشوری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت  در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه فعالیتش در زمینه صادرات کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد اظهار داشت: در چند سال اخیر به عنوان صادر کننده نمونه و کارآفرین در منطقه آزاد اروند معرفی شدم. 

وی ادامه داد: فضای حدودا 22 هزار متری را  در منطقه آزاد اروند راه اندازی کردیم که بخشی از صادرات کشور ما به کشور عراق چند برابر شد.  در سال گذشته 13 میلیون دلار فقط از بارانداز شخصی   بارایزنی هایی که با کشور عراق به وجود آوردیم بخشی از کالاهایی را که به کشور عراق صادر می شدند به سمت ایران هدایت کردیم و از ایران صادر کنیم.

این صادرکننده نمونه کشوری بیان کرد: در بخش مواد ساختمانی توانستیم ماده کلینکر را که قبلا از کشورهای دیگر صادر می شد  با لحاظ معیارها و آنالیز های جهانی کارخانه های داخلی را متقاعد به ساخت آن با کیفیت بالا تر کنیم و در حال حاضر کشور ایران تنها کشور صادر کننده ماده کلینکر به کشور عراق می باشد.

حمادی با بیان اینکه سال گذشته 13 میلیون دلار صادرات داشته ایم و این رقم در سال جاری به 21 میلیون دلار ارتقا یافته است گفت: این آمار فقط از ترمینال لجستیک حمادی می باشد. این اتفاق باعث جذب نیروی انسانی و ایجاد شغل شده است. حدود 53 نفر نیرو در این مدت به صورت مستقیم جذب شده است. 

وی گفت: بازرگانانی که قصد فعالیت در کشور عراق را دارند می توانند از این بارانداز استفاده کنند.

این سرمایه گذار در منطقه آزاد اروند در خصوص مشکلات موجود بر سر راه صادرکنندگان به کشور عراق یاداور شد: کشور عراق از نظر سیاسی و اقتصادی بی ثبات است نیاز است استاندار خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند معاونت خاصی را در خصوص پیگیری مشکلات بازرگانان در نظر بگیرند.

وی افزود: در مرز شلمچه گمرگ عراق موانعی را برای بازرگانان ایرانی ایجاد کرده است تا نتوانند کالاهایشان را به موقع صادر کنند و این مشکل باعث شده است کیفیت کالاهایمان کم شود، و این موضوع از ارزش کالاهای ایرانی کاسته است. متاسفانه لطمات جبران ناپذیری را داشته ایم.

این صادر کننده برتر با بیان اینکه حریم گمرک عراق کوچک است و بخش زیادی از کامیون های حاوی مواد صادرکننده به کشور عراق خارج  از حریم گمرکی منتظر می مانند اظهار داشت: این موضوع باعث  می شود کالا سریع به دست مشتری نرسد و باعث فاسد شدن کالا می شود. 

کارآفرین نمونه کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به دادو ستد سنتی در شلمچه اشاره داشت و گفت: با توجه به روابط حسته کشور ایران با عراق توانستیم از این فرصت استفاده بهینه ببریم. کشور ترکیه با توجه به اینکه روابط خوبی ندارد کالاهای صادراتی ان در عراق موجود است، اما ایران با توجه به پتانسیل های مختلف نتوانسته صادرات موفقی به این کشور داشته باشد. سهم بیشتر صادرات برای کشور ترکیه، چین و هند بوده است.

حمادی با بیان اینکه ترک ها مشکلات تاجرین را حل کرده اند و قراردادی تنظیم کرده اند و نحوه تبادل کالا را بررسی کردند ادامه  داد:  آنها اتاق های بازرگانی را ملزم به اجرای این قرارداد کرده اند  و گمرک ها ملزم کردند که اسناد باید ضمانت گمرکی داشته باشد. صندوق هایی را ایجاد کرده اند که اگر بعد از مدتی صادرکننده به سرمایه مورد نظرش نرسد از محل این صندوق ضررکردش تامین شود. 

وی به عدم وجود این فرایند در ایران اشاره داشت و عنوان کرد: این موضوع باعث شده است بازرگانان ایرانی ورود نکنند.عدم وجود تعهدات و الزامات باعث شده است بازرگانان خارجی با ایران همکاری نداشته باشند. این مسئله باعث حذف بازرگانان و ورود واسته ها می شود.

این سرمایه گذار در منطقه آزاد اروند با اشاره به ورود واسطه ها به بخش صادرات کشوری اذعان داشت: ورود آن ها موجب عدم کیفیت کالا می شود چرا که آنان به دنبال سود کوتاه مدت هستند. 

وی به عدم کنترل نظارت بر روی کالاها اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود کنترل نظارت  ما در حال از دست دادن بازارهایمان هستیم و این لطمات چبران ناپذیری را به بخش صادرات وارد می کند. 

این بازرگان در بخش پایانی سخنان خود گفت: در این زمینه وزارت امور خارجه باید ورود کند، همانطور که ترکیه توانست کشور عراق را فتح کند باید تضمینی برای بازرگانان کشور ما ایجاد شود تا اطمینان داشته باشند که سرمایه آن ها بازخواهد گشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار