کد خبر: ۴۸۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 30 August 2017
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌طرف نیز یکی از وزرای بسیار خوبی بود که دولت به مجلس معرفی کرد اما نمایندگان خوزستان به وی رأی ندادند.
به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله کشت زر شامگاه سه‌شنبه در مراسم کلنگ زنی فاز نخست طرح جامع آب‌رسانی شهرها و روستاهای جنوب شرق خوزستان در بهبهان اظهار کرد: تحولاتی که در زمان غلامرضا شریعتی در خوزستان رخ‌داده در طول دوران گذشته بی‌سابقه است. در حال حاضر در وضعیتی کار می‌کنیم که دولت در بدترین شرایط مالی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد بودجه دولت جاری و تنها ۱۰ درصد از این بودجه به امور عمرانی اختصاص یافته است. از این ۱۰ درصد بودجه عمرانی دولت، بیش از ۹۰ درصد اوراق مشارکت هست که دولت از آن استفاده می‌کند.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سؤال که وقتی دولت در چنین شرایطی باشد چه انتظاری باید از دولت داشت، تصریح کرد: دولت با وجود مشکلات مالی فراوان با برنامه‌ریزی خوب در حال انجام کارها است.

کشت زر بیان کرد: اصلی‌ترین مسئله برای توسعه و حرکت منابع مالی است اما دولت در بدترین شرایط مالی قرار دارد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه دولت وزرای توانمندی به مجلس معرفی و البته بهترین تعامل میان مجلس و دولت وجود داشته و اکنون هم دارد. هیچ مجلسی در دوران گذشته مانند مجلس فعلی با دولت‌ها تعامل نداشته است.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۷ وزیری که دولت به مجلس معرفی کرد، ۱۶ وزیر تائید و وزیری که رأی نیاورد نیز به دلیل خواسته‌های نمایندگان خوزستان بود.

کشت زر ادامه داد: بی‌طرف نیز یکی از وزرای بسیار خوبی بود که دولت به مجلس معرفی کرد اما نمایندگان مجلس خوزستان به جمع‌بندی نرسیده و به وی رأی ندادند. کدام مجلس است که تعامل این‌چنین با دولت داشته باشد که به همه نمایندگان معرفی‌شده دولت جز یک نفر رأی مثبت دهد.

وی با تأکید بر اینکه امروز همه باید همدلی و همراهی را در اولویت خود قرار دهند، افزود: اینکه به دنبال ایجاد تفرقه میان دولت و مجلس باشیم، هنر نیست بلکه به ضرر نظام است و همه باید در کنار هم تلاش کنند تا مشکلات حل شود.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ریز گردها یک معضل بزرگ برای استان خوزستان بود که باعث مهاجرت بسیاری از مردم خوزستان شد اما با مصوبات خوب دولت، بخش بزرگی از مشکل کانون‌های ریزگردهای درون استان حل می‌شود.

کشت زر در پایان گفت: بالای ۸۰ درصد منابع دولت جمهوری اسلامی متعلق به استان خوزستان است و باید با توجه به این حجم از منابع به استان توجه بیشتری شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار