کد خبر: ۴۸۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 28 August 2017
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که خوزستان یک استان دائم‌البحران است، گفت: قطعا اعتبارات در خوزستان برای هیچ جا به ویژه برای مدیریت بحران‌های خوزستان کافی نیست. 
  
کیامرث حاجی‌زاده در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: سال ۹۴ و ۹۵ سال‌های بحرانی اعتبارات عمرانی دولت بودند و در این زمینه به خصوص در بحث اعتبارات مدیریت بحران در سطح کشور با مشکلات فراوانی مواجه بودیم. 
  
وی افزود: در دو سال گذشته در بحث اعتبارات ماده 10 و 12 که مربوط به بحران است، در ردیف‌های بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور مشکلاتی به وجود آمد. در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده در سال ۹۵ اعتبارات ۳۰ میلیارد تومانی سیل رخ داده همان سال، برای تخصیص در سال ۹۶ مورد پیگیری قرار گرفت. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که خوزستان یک استان دائم‌البحران است، تصریح کرد: قطعا اعتبارات در خوزستان برای هیچ جا به ویژه برای مدیریت بحران‌های خوزستان کافی نیست. دستگاه‌های اجرایی استان با دیون در حال انجام امور هستند اما در زمینه بحران کارهای خوبی در حال انجام است. 
  
حاجی‌زاده ادامه داد: در زمینه زیرساخت‌های موردنیاز استان با پیگیری استاندار و مدیران بخش‌های مختلف، اقدامات خوبی در حال انجام است. 
  
وی گفت: از محل اعتبارات بحران کشور حدود ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح سیفون زهآب‌های نیشکر و کشاورزی که در آینده می‌توانستند به یک بحران در استان تبدیل شوند، اختصاص داده شده است. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: اگر زهآب‌های نیشکر و کشاورزی در خوزستان مدیریت نشوند، بحران بزرگی برای آینده استان خواهند بود. در این زمینه حدود ۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح سیفون به سازمان آب و برق استان تخصیص یافته است. 
  
حاجی‌زاده بیان کرد: اعتبارات ملی و استانی که در زمینه رفع بحران‌های استان به ادارات و سازمان‌ها اختصاص داده شده، نسبت به گذشته با رشد خوبی مواجه شده است. 
  
وی با اشاره به مشکلات تنفسی که همزمان با بارش‌های نخست پاییزی در استان خوزستان رخ می‌داد، گفت: در این زمینه سال گذشته اقدامات خوبی از جمله هرس کردن درختان کونوکارپوس صورت گرفت. برای سال جاری نیز شهرداری‌های شهرهای بزرگ استان، به ویژه شهرداری اهواز باید هرچه سریع‌تر کار هرس این درختان را آغاز کنند. 
  
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: آموزش‌های خوبی در زمینه کاهش آمار بیماران تنفسی پس از اولین بارش پاییزی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال آماده‌سازی است و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده خواهد شد. 
  
حاجی‌زاده در خصوص قطعی آب و برق در خوزستان با توجه نزدیک شدن به فصل بارش باران، بیان کرد: با توجه به راه‌اندازی و نصب ژنراتورها در تصفیه‌خانه‌‌های آب اهواز، مشکل قطعی آب در مواقع بحران در خوزستان حل شده است. 
  
وی افزود: در زمینه برق نیز تمامی مقره‌ها شستشو و شبکه‌های برق نیز ترمیم شده‌اند. با توجه به تمام اقدامات انجام‌شده در استان، امیدواریم امسال با بحران قطع همزمان برق و آب مانند سال گذشته مواجه نشویم. 
  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار