کد خبر: ۴۸۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ 28 August 2017
عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اختلاف نظرها موجب تأخیر در انتخاب شهردار اهواز شده است، گفت: فردا(سه‌شنبه) در جلسه علنی شورا، سرپرست یا شهردار اهواز انتخاب یا معرفی خواهد شد. 
  
حسین حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با بیان اینکه فردا جلسه علنی شورای شهر با دستور کار انتخاب شهردار برگزار می‌شود، در خصوص گزینه‌های مطرح شورا برای تصدی شهرداری اهواز، اظهار کرد: تا روز گذشته گزینه‌های مدنظر شورا آقایان "سیدکریم حسینی" و "علیرضا عالیپور" بودند که در جلسه روز گذشته(یکشنبه) شورا، باز هم گزینه‌های جدیدی مطرح شد. 
  
وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته که برای انتخاب شهردار برگزار کردیم، اعضای شورا به توافق نرسیدند. در این جلسه، گزینه های دیگری شامل آقایان "سیدعلی بحرینی‌مقدم" معاون اقتصادی استانداری خوزستان، "منصور کتانباف" شهردار سابق اهواز و "محمد صفری" معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز به دو گزینه یادشده افزوده شدند.
  
عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: بنابراین در حال حاضر پنج گزینه برای تصدی شهرداری اهواز در شورای شهر مطرح است اما در جلسه فردا که با دستور کار انتخاب شهردار مطرح می‌شود، امکان دارد که گزینه‌های جدیدی نیز مطرح شوند. بالاخره هر عضو می‌تواند گزینه مدنظر خود را پیشنهاد دهد. 
  
حیدری در خصوص برخی اظهارنظرها در فضای مجازی که از منصور کتانباف به عنوان گزینه نهایی شورا برای تصدی شهرداری اهواز یاد می‌کنند، عنوان کرد: شورای شهر در حال حاضر هیچ گزینه نهایی ندارد و هیچکس اکنون گزینه نهایی شورا برای تصدی شهرداری اهواز نیست. 
  
وی بیان کرد: اگر شورا در جلسه فردا برای انتخاب شهردار، به جمع‌بندی نرسد امکان دارد که تا زمان رسیدن به یک اجماع نظر، فردی به عنوان سرپرست شهرداری اهواز در این جلسه معرفی شود. 
  
عضو شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص علل تأخیر در انتخاب شهردار اهواز با وجود انتخاب شهردار اکثر کلانشهرهای بزرگ و کوچک کشور گفت: با توجه به مشکلات زیاد کلانشهر اهواز، انتخاب شهردار موضوعی بسیار مهم و حساس است و حساسیت‌های خاص خود را دارد. 
  
حیدری ادامه داد: هدف شورای شهر، رسیدن به گزینه کارآمد برای تصدی شهرداری اهواز است اما در این زمینه سلایق و شاخص‌های مدنظر اعضا با هم متفاوت است. همین تفاوت در سلایق و شاخص‌های مدنظر اعضا و اختلاف‌نظرها موجب شد که این موضوع به طول بیانجامد. 
  
وی با تأکید بر اینکه هر پنج گزینه کنونی شورا، حداقل شاخص‌های مدنظر شورا را برای تصدی شهرداری اهواز دارند، اظهار کرد: شورا در مجموع شاخص‌هایی را برای شهردار اهواز تعریف کرد و هر پنج گزینه کنونی واجد این شاخص‌ها هستند اما میزان این ویژگی و شاخص‌ها در میان پنج گزینه متفاوت است و شورا باید برای رسیدن به یک گزینه به جمع‌بندی برسد. 
  
عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به علل انصراف آقای "مهدی جمالی‌نژاد"، شهردار سابق اصفهان از کاندیداتوری تصدی شهرداری اهواز، بیان کرد: برخی مسائل حاشیه‌ای که در روزهای منتهی به روزی که آقای جمالی‌نژاد انصراف خود را اعلام کرد، موجب شد که اهواز از یک شهردار توانمند نظیر آقای جمالی‌نژاد محروم شود. 
  
وی ادامه داد: در دو جلسه‌ای که با آقای جمالی‌نژاد داشتیم، وی برنامه‌ها و نظرات خود را اعلام کرد اما به نتیجه نهایی نرسیدند. آقای جمالی‌نژاد به دنبال یک اجماع نظر حداکثری و خوب میان اعضای شورا بودند اما این اجماع نظر محقق نشد. 
  
عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه علت انصراف آقای جمالی‌نژاد در حقیقت حواشی ایجاد شده بود، گفت: متأسفانه به گونه‌ای فضا را در روزهای اخیر نشان دادند که هم در شورای شهر اهواز و در هم شهر اهواز، اختلافات شدید و مسائل حاشیه‌ای وجود دارد  و جو را ملتهب کردند و در نهایت نظر آقای جمالی‌نژاد این بود که در چنین فضایی نمی‌توان کار کرد و انصراف دادند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار