همزمان با هفته دولت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 167 طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی با 2 هزار و 363 میلیارد ریال هزینه و اشتغالزایی برای 2 هزار و 860 نفر همزمان با گرامیداشت هفته دولت در این استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 28 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:اسمعیل کریم زاده شامگاه یکشنبه در آئین افتتاح این طرح های کشاورزی در ارومیه افزود: یکهزار و 859 میلیارد ریال از این میزان هزینه مربوط به منابع اعتباری دولتی، 267 میلیارد ریال مربوط به تسهیلات بانکی اعطایی به متقاضیان سرمایه گذاری و بیش از 235 میلیارد ریال آورده شخصی سرمایه گذاران است.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح های آب و خاک بیشترین تعداد طرح ها با 140 مورد در این زیر بخش است و بقیه طرح ها در زیر بخش تولیدات گیاهی، صنایع کشاورزی، امور عشایر، تولیدات دامی و شیلات قرار دارد.
کریم زاده افزود: مرمت و بازسازی ایل راه عشایری، احداث آبشخور بتنی و بهسازی چشمه، پرورش ماهی، اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب، بازسازی قنوات، گلخانه هیدرو پونیک، طرح بوجاری گندم، طرح مکانیزاسیون و خدمات کشاورزی، غرفه عرضه ماهی، مرغداری گوشتی، افزایش ظرفیت مرغداری تخمگذار از 2 به پنج هزار قطعه ای و سردخانه بالای صفر از جمله طرح های افتتاح شده است.
کریم زاده با اشاره به اینکه سه هزار خانوار روستایی و عشایری از عواید افتتاح این طرح ها بهره مند می شود، گفت: طرح های مربوط به اجرای آبیاری تحت فشار بیشترین تعداد طرح های آب و خاک است و با بهره برداری از این طرح ها، بیش از 34 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرده مالکی کشاورزی در سطح استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند.
به گزارش ایرنا این آئین در روستای مبارک آباد ارومیه با حضور روستاییان و مسئولان آذربایجان غربی برگزار شد و طی آن افزون بر 184 هکتار از اراضی کشاورزی روستای مبارک آباد به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند.
منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار