کد خبر: ۴۸۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 28 August 2017
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان گفت: تا پایان مرداد ماه سال جاری، حدود ۳۹ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان کل کالا و خدمات خریداری شده خوزستان است؛ که از این میزان ۶۲ درصد آن درون استان و ۱۰ هزار و ۷۶۸ میلیارد یعنی ۲۷ درصد خارج از استان انجام شده است.

مسعود صدری، پیش از ظهر امروز، در جشنواره شهید رجائی استان خوزستان با اشاره به پروژه‌های سازمان اقتصاد و دارایی خوزستان اظهار کرد:  ۶ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی داریم، که یک پروژه در حوزه طرح جامع امور مالیاتی و پنج پروژه دیگر هم در حوزه اداره کل اقتصاد و دارایی است.

وی افزود: در بحث مربوط به دولت و خزانه الکترونیک در گام نخست برای همه شرکت‌های دولتی و دانشگاه در بانک مرکزی حساب باز شد، به همین دلیل ۸۲ درصد صدور چک،  نسبت به سال ۹۴ کاهش پیدا کرده است،  و پرداخت حقوق توسط خزانه داری کل انجام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان با بیان اینکه هیچ کسی امکان ارائه گزارش املاک غیرمنقول دولت را نخواهد داشت، خاطر نشان کرد:  سامانه سادا برای جمع بندی اموال تمام دستگاه‌های دولتی تهیه شده و تاکنون ۳۴۳ هزار مشخصه در این سامانه به ثبت رسیده است.

صدری توضیح داد: سهم استان خوزستان ۱۶ هزار و ۱۰۲ ثبت در سامانه سادا است، که درمقایسه با میانگین کشوری که ۴۶ درصداست، و سهم خوزستان ۵۴ درصد است.

وی با بیان اینکه ۲۸ دستگاه هنوز مشخصات املاک خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند بیان کرد: تا پیش از اجرای طرح سادا یک هزار و ۹۰۰ ملک ثبت مشخصات شد که  اکنون این میزان  به بیش از ۱۶ هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

صدری در ادامه متذکر شد:  مطالبات دولت به ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و بدهی‌ها به ۶۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده که با توجه به بودجه‌های سالیانه راه پرپیچ و خم را  در مقابل دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به  پروژه اقتصاد مقاومتی توضیح داد: این پروژه‌ها به منظور بهبود کسب و کار است، به همین دلیل باتوجه به برش استانی که داریم به ما محول شده است.

صدری یاد آور شد: در حوزه  بحث خرید داخل از خدمات استان که از  زمان استاندار قبلی اجرا شد، با تغییر استاندار از دستور کار خارج نشد، چرا که  برای آن منطق سیاسی داشتیم.

وی اضافه کرد:  تا پایان مرداد ماه سال جاری، حدود  ۳۹ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان کل کالا و خدمات خریداری شده  استان خوزستان است؛ که از این میزان ۶۲ درصد آن درون استان و ۱۰ هزار و ۷۶۸ میلیارد یعنی ۲۷ درصد خارج از استان انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان در پایان اظهار کرد: بیشترین خریدهای استان را ۱۰ دستگاه اجرایی و شرکت انجام می‌دهند، که از این میزان مبلغ ۱۵ هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان از را خرید داخل و ۸ هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان خارج از استان انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار