کد خبر: ۴۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 28 August 2017
استاندار خوزستان گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی نباید تنها سالی یک بار انجام شود بلکه باید به صورت مداوم باشد و نباید حالت کلیشه‌ای و اداری داشته باشد. ارزیابی عملکرد باید به صورت ماهیتی انجام شود تا نتیجه آن خدمت به مردم و رضایتمندی ارباب رجوع باشد. 

دکتر غلامرضا شریعتی در جشنواره شهید رجایی که امروز (5 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک هفته دولت و تشکر از زحمات دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در ارزیابی‌ها تلاش می‌کنیم عملکرد دستگاه‌های اجرایی به بهترین شکل و منصفانه ارزیابی شود تا از آن‌ها تقدیر و تشکر به عمل آید. 

وی افزود: اعتقاد من این است که ارزیابی عملکرد نباید تنها سالی یک بار انجام شود بلکه باید به صورت مداوم باشد و حالت کلیشه‌ای و اداری نداشته باشد. ارزیابی عملکرد باید به صورت ماهیتی انجام شود تا نتیجه آن خدمت به مردم و رضایتمندی ارباب رجوع یعنی مردم و دستگاه‌های ذیربط باشد. باید دید این ارزیابی‌ها تا چه اندازه رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی را افزایش داده و چقدر بروکراسی‌های اداری را در دستگاه‌های ما تسهیل کرده است. 

استاندار خوزستان گفت: باید این ارزیابی‌ها را به شیوه عمیق‌تر انجام دهیم تا رضایتمندی ارباب رجوع را بیش از پیش به دست بیاوریم. لازم است تلاش کنیم تا سیستم به صورت نظام‌مندتر به جلو حرکت کند تا در نهایت به یک سیستم سالم و روان اداری دست پیدا کنیم. حتی اگر ارزیابی‌های ما در این مسیر قرار داشته باشند هنوز حرکت ما بسیار کند است. از مدیران دستگاه‌ها می‌خواهم در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نکنند. 

شریعتی تصریح کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که از رفتارها و کارهای زائد جلوگیری کنند و آنها را حذف کنند. باید تلاش کنیم تا فکر نو و ساختار جدید در دستگاه‌های اجرایی حاکم شود تا در نهایت کارهای علمی و کارشناسانه و مواردی که منجر به خدمت‌رسانی می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن و به صحیح‌ترین و سالم‌ترین روش انجام شود. 

وی تاکید کرد: عملکرد خوزستان تنها به استان محدود نمی‌شود. خوزستان یک استان ملی است و رویکرد ما نیز در انجام کارها باید ملی باشد. به طور مثال در بحث اربعین هر چه عملکرد ما بهتر باشد نتایج مخابره‌شده به کشور تابلوی مثبت‌تری خواهد بود. 

استاندار خوزستان افزود: در خوزستان در بحث برق در طول سال‌ها آن طور که باید و شاید به زیرساخت‌ها توجه نشده بود و نتیجه آن شد که سیستم برق ما با هر تلاطمی دچار مشکل می‌شود. البته دوستان ما در برق منطقه‌ای با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهند در تلاش هستند مشکلات را حل کنند. چرا باید کلیدهای اتوماتیک در یک کلانشهر دیگر 800 عدد باشد اما در اهواز تنها 80 کلید اتوماتیک وجود داشته باشد؟ 

شریعتی بیان کرد: در عین حال که باید از دستگاه‌ها تقدیر و تشکر شود باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر تنها از یکدیگر تقدیر و تشکر کنیم چیزی حاصل نمی‌شود. اگر نظام ارزیابی ما چیزی خارج از آنچه که مردم می‌گویند انجام دهد، ما روز به روز از مردم فاصله می‌گیریم. باید از خود انتقاد کنیم تا رضایت خدا و خلق خدا را به دست بیاوریم. 

وی افزود: باید تلاش کنیم که تعهد، کارآیی، کارآمدی و توانمندی جزو شاخص‌های اصلی ما باشند. همچنین باید تلاش کنیم که استان خوزستان را برای کارآیی بهتر، شاداب‌تر کنیم تا بیش از پیش خدمات مناسب‌تری ارائه داده و رضایتمندی بهتری حاصل شود. 

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، گفت: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «محبوب‌ترین اعمال نزد خدا خوشحال کردن یک مؤمن است». در خوزستان یک استاندار جهادگر، پرتلاش و توانمند داریم. انتظار داریم که این روحیه جهادی را در تمام مدیران به خصوص مدیران استانی ببینیم. 

وی افزود: در بحث قطعی برق تمام دستگاه‌های استان به میدان آمدند و برای پایداری وضعیت تلاش کردند. نمی‌گویم که وضعیت ما صد در صد مناسب است بلکه وضعیت ما مطلوب نیست اما دستگاه‌ها تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط انجام دادند. 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آماده‌سازی استان خوزستان برای اربعین، بیان کرد: موضوع اربعین برای استان خوزستان به یک اعتبار تبدیل شده است و ما دیده‌ایم که هر یک از مسئولان کشوری که در این سال‌ها در ایام اربعین به خوزستان آمده‌اند، ابراز رضایت کرده‌اند. از همه مسئولان تشکر می‌کنم و امیدوارم اربعین امسال نیز به بهترین شکل برگزار شود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار