مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: واحدهای کشاورزی و دامداری غیر فعال که فاقد مکان و تجهیزات هستند، باید تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۴۷۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 17 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حیدر نعمتی روز سه شنبه در نشست بررسی طرح های کشاورزی برای معرفی به تسهیلات بانکی اظهار کرد: جهاد کشاورزی باید برنامه توسعه ای در راستای فعال سازی و تکمیل ظرفیت را از متصدیان واحدهای تولیدی اخذ کند و متناسب با نیاز این واحدهای کارشناسی شده، آنان را برای دریافت تسهیلات معرفی کند.
 
وی تاکید کرد: شخصی که برنامه ای برای فعال سازی واحد خود ندارد باید برای دریافت تسهیلات معرفی نشود، زیرا معرفی این قبیل افراد تنها هدررفت سرمایه دولت است.
 
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام خواستار بازدید مستمر کارسناسان به منظور دریافت آخرین وضعیت طرح ها و شفاف سازی اطلاعات واحدهای کشاورزی استان شد و گفت: این اقدام باعت جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی می شود.
 
نعمتی یادآور شد: باید ساز و کاری تدوین شود که با بررسی دقیق افراد واقعی و مبلغ تسهیلات بر اساس نیاز طرح معرفی به بانک تعیین شوند تا منجر به رونق بخش کشاورزی شود.
 
معاون جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: ظرفیت های بخش کشاورزی و دامی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بسیار بالا است و با حمایت و توسعه این بخش می توان به آینده آن امیدوار بود.
 
همایون مظاهری اظهار کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات در بخش کشاورزی و واحدهای دامی بسیار زیاد هستند و امکان معرفی آنها و همچنین تامین منابع آنها از طریق بانک کشاورزی امکان پذیر نیست.
 
وی به ضرورت همراهی و همکاری سایر بانک ها در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی و رونق تولید امیدواریم که سایر بانک ها در پرداخت تسهیلات و حمایت از کشاورزی استان ما را یاری کنند.
 
مظاهری اضافه کرد: در نشست امروز 18 طرح کشاورزی مورد بررسی قرار گرفتند که 11 مورد آنها مورد موافقت برای دریافت تسهیلات و معرفی به بانک قرار گرفتند و مابقی رد شدند.
 
وی افزود: سال گذشته از تعداد طرح های ثبت نام شده در سامانه بهین یاب تنها 61 طرح در بخش کشاورزی ایلام موفق به دریافت 358 میلیارد و 190 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
 
سال گذشته بیش از یک هزار نفر از متصدیان واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعت برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که بیش از یک سوم آنها در بخش کشاورزی بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار