مدیرکل امور عشایر خوزستان:
کد خبر: ۴۷۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 16 August 2017
مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت : مشکل اصلی عشایر در تمام مناطق داخل و خارج از استان بحران کمبود آب است. 
  
علی‌رحم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر در فصل ییلاق قرار داریم و عمده عشایر تحت پوشش، در مناطق ییلاقی استان و خارج استان مستقر شده‌اند و همه عشایر از حوزه‌های جنوبی به مناطق سردسیر درون و خارج از استان کوچ کرده‌اند. 
  
وی افزود: بخش عمده‌ای از عشایر به استان‌های همجوار خوزستان، مانند چهارمحال و بختیاری، اصفهان، همدان و... کوچ می‌کنند و بخشی از عشایر که در مناطق ییلاقی استان ساکن شده‌اند، حدود 6هزار خانوار هستند و در شهرهای بهبهان، ایذه، باغملک، لالی، دزفول و... مستقر شده‌اند. 
  
مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: مشکلی اصلی عشایر در تمام مناطق بحران کم‌آبی است. در حوزه‌های ییلاقی در گذشته وضعیت آب چشمه‌ها و رودها خوب بود، اما در حال حاضر حتی در این مناطق نیز با کمبود آب برای تامین آب موردنیاز انسانی و دام‌ها مواجه هستیم. 
  
کریمی عنوان کرد: تصمیمی که در این زمینه برای حل مشکل اتخاذ شده، آن است که اکنون به وسیله تانکرهای آبرسانی به صورت سیار آب موردنیاز عشایر تامین می‌شود و مناطقی که با مشکل فراوانی در بحث آب مواجه هستند، تحت پوشش آبرسانی سیار هستند. 
  
وی با بیان اینکه در حال حاضر با 22 دستگاه تانکر آبرسانی، آب موردنیاز عشایر تحت پوشش تامین می‌شود، گفت: همچنین اعتباراتی در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها مصوب شده است تا مشکلات در بحث تامین آب موردنیاز عشایر، حل شود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار