عدم پیش بینی هوا توجیه پذیر نیست؛
بر همین اساس نبود تجهیزات لازم هواشناسی می تواند پیامدهای خسارت باری بدنبال داشته باشد. کمااینکه در حادثه اخیر نیز بیش از یکصد منزل مسکونی و وسایل خانگی آنان از بین رفته است
کد خبر: ۴۷۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 17 August 2017
 مدیر کل هواشناسی خوزستان اخیرا و پس از سیل در منطقه گردشگری امامزاده عبدالله در پاسخ به انتقاداتی در خصوص عدم اعلام پیش بینی سازمان هواشناسی گفته است: در روز سه شنبه بارندگی به میزان هشت دهم میلی متر در باغملک و در امام زاده عبدالله نیز بارندگی شدید همراه با سیلاب گزارش شده ولی به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی دراین منطقه امکان اندازه گیری میزان بارندگی وجود ندارد!

به نظر می رسد اینکه بیان شود بدلیل نبود تجهیزات لازم، امکان سنجش میزان بارندگی در امام زاده عبدالله باغملک را نداریم توجیه مناسبی نیست و عذر بدتر از گناه به شمار می آید.

منطقه امامزاده عبدالله باغملک از جمله مناطق پر رفت و آمد بویژه در ایام تابستان و بهار است و بدلیل خوش آب و هوا بودن و وجود مناطق دیدنی و طبیعی بسیار، روزانه تعداد زیادی از هموطنان مان به این منطقه سفر می کنند. تعداد بسیاری از مردم بومی منطقه نیز در آنجا سکونت داشته و امرار معاش می کنند.

بر همین اساس نبود تجهیزات لازم هواشناسی می تواند پیامدهای خسارت باری بدنبال داشته باشد. کمااینکه در حادثه اخیر نیز بیش از یکصد منزل مسکونی و وسایل خانگی آنان از بین رفته است.

مسئولان سازمان هواشناسی و فرمانداری باغملک همچنین مدیریت بحران استان می بایست نسبت به استقرار و نصب تجهیزات لازم هواشناسی برای ثبت و اعلام پیش بینی های هواشناسی اقدام نمایند.

نکته دیگری که نباید از آن غافل بود وجود برخی منازل و مغازه ها در محدوده و حریم رودخانه در منطقه مرغزار است که لازم است به نحو مناسبی با مشارکت مردم محلی ساماندهی شوند و از تکرار اینگونه خسارت ها در صورت وقوع سیل جلوگیری شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار