همایون مظاهری:
معاون جهادکشاورزی استان ایلام گفت: ظرفیت های بخش کشاورزی و دامی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بسیار بالا است و با حمایت و توسعه این بخش می توان به آینده آن امیدوار بود.
کد خبر: ۴۷۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 15 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛معاون جهادکشاورزی استان ایلام نیز در نشست بررسی طرح های کشاورزی برای معرفی به تسهیلات بانکی گفت: ظرفیت های بخش کشاورزی و دامی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بسیار بالا است و با حمایت و توسعه این بخش می توان به آینده آن امیدوار بود.

همایون مظاهری اظهار کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات در بخش کشاورزی و واحدهای دامی بسیار زیاد هستند و امکان معرفی آنها و همچنین تامین منابع آنها از طریق بانک کشاورزی امکان پذیر نیست.

وی به ضرورت همراهی و همکاری سایر بانک ها در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی و رونق تولید امیدواریم که سایر بانک ها در پرداخت تسهیلات و حمایت از کشاورزی استان ما را یاری کنند.

مظاهری گفت: در نشست امروز 18 طرح کشاورزی مورد بررسی قرار گرفتند که 11 مورد آنها مورد موافقت برای دریافت تسهیلات و معرفی به بانک قرار گرفتند و مابقی رد شدند.

وی افزود: سال گذشته از تعداد طرح های ثبت نام شده در سامانه بهین یاب تنها 61 طرح در بخش کشاورزی ایلام موفق به دریافت 358میلیارد و 190 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
 
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلامحیدر نعمتی  در  این جلسه نشست اظهار کرد: جهاد کشاورزی باید برنامه توسعه ای در راستای فعال سازی و تکمیل ظرفیت را از متصدیان واحدهای تولیدی اخذ کند و متناسب با نیاز این واحدها کارشناسی شده، آنان را برای دریافت تسهیلات معرفی کند.


وی تاکید کرد: شخصی که برنامه ای برای فعال سازی واحد خود ندارد باید برای دریافت تسهیلات معرفی نشود، زیرا معرفی این قبیل افراد تنها هدر رفت سرمایه دولت است.

وی خواستار بازدید مستمر کارسناسان به منظور دریافت آخرین وضعیت طرح ها و شفاف سازی اطلاعات واحدهای کشاورزی استان شد و گفت: این اقدام باعت جلوگیری از انحراف تسهیلات پرداختی می شود.

نعمتی گفت: باید ساز و کاری تدوین شود که با بررسی دقیق افراد واقعی و مبلغ تسهیلات بر اساس نیاز طرح معرفی به بانک تعیین شوند تا منجر به رونق بخش کشاورزی شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار