کد خبر: ۴۷۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴ 14 August 2017
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به کاهش ساعت اداری در 34 روز از روزهای گرم امسال به دلیل دمای بالای 49 درجه گفت: شهرداری اهواز به وظایف خود برای خدمات رسانی در روزهای گرم و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی عمل نکرده است.

به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده دوشنبه در کارگروه آموزش و اطلاع رسانی مدیریت بحران استان با انتقاد از شهرداری ها به ویژه شهرداری اهواز گفت: کمیته رفاهی جلساتی برگزار و مصوباتی برای خدمات رسانی به شهروندان در دمای 50 درجه سانتیگراد داشته اما هیچکدام از این مصوبات اجرایی نشده است.

وی افزود: توزیع آب و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی از مصوبات این کمیته بوده که شهرداری اهواز موظف به اجرای آن بوده است.

حاجی زاده تصریح کرد: شهرداری اهواز باید در قبال عوارضی که از شهروندان دریافت می کند ناوگان حمل و نقل عمومی را تجهیز کند و نبود وسایل سرمایشی در دمای بالا 50 درجه و رطوبت 90 درصد پسندیده و قابل توجیه نیست.

وی با بیان اینکه شرکت های بزرگ استان اعم از شرکت نفت و فولاد به تعهد خود در همکاری با طرح خدمات رفاهی تابستانه عمل نکردند اظهار کرد: صنایع بزرگ و شهرداری ها تنها به درآمد خود می اندیشند و از مسئولیت های اجتماعی خود غافل هستند.

حاجی زاده افزود: 34 روز از تابستان امسال کاهش ساعت اداری با هدف صرفه جویی در مصرف برق داشتیم که این مساله فشارهایی به استان وارد کرده به همین دلیل کاهش ساعت اداری فعلا در دستورکار نیست.

وی با بیان اینکه عملی شدن حقوق شهروندی جزو شعارهای دولت است گفت: مسائل رفاهی مهمترین بخش حقوق شهروندی است و مردم و رسانه ها باید از حقوق خود در این زمینه آگاهی داشته و آن را مطالبه کنند.

حاجی زاده همچنین تصریح کرد: برخی بحران ها همزاد خوزستان شده است به طور مثال دمای بالا مساله ای قابل حل نیست.

وی با انتقاد از عدم برگزاری کارگروه های مرتبط با بحران، افزود: در صورت برگزاری منظم این جلسات بحرانی همانند نشت گاز کلر در دزفول رخ نمی داد و تصفیه خانه قدیمی این شهر ایمن سازی می شد تا به بحران ختم نشود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مسائل بحرانی بر فضای خوزستان سایه انداخته و رویدادهای معمولی را نیز تحت الشعاع قرار داده است که منجر به فرار سرمایه گذاران و نخبگان از این استان شده است.

حاجی زاده با اشاره به خلاءهای موجود در مدیریت بحران استان افزود: اطلاع رسانی و آموزش و پژوهش، ضعف های این بخش بوده که سعی شده با تشکیل کارگروه های مرتبط دوباره فعال شوند.

*پایه های لرزان آموزش
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان همچنین در این نشست ضعف پایه های آموزش را ریشه بسیاری از بحران های استان دانست و گفت: هشت درصد از جمعیت استان معادل 230 هزار نفر بیسواد مطلق و حدود 2 برابر این جمعیت (300 هزار نفر) زیر پوشش کمیته امداد هستند که از نظر سواد در رده های پایین قرار دارند، به همین دلیل بسیاری از آموزش های ارائه شده به شهروندان را به درستی دریافت نمی کنند و این مساله پایه عمده بحران های استان است.

محمدصادق کریمی کیا افزود: حقوق شهروندی صرفا مطالبه گری سیاسی نیست و بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی را شامل می شود.

وی اضافه کرد: از نصب آبسردکن تا رفتار با ارباب رجوع جزو حقوق شهروندی به شمار می رود و ادارات در این زمینه به استان آسیب زده اند.

کریمی کیا با اشاره به اخبار منفی که در ماه های اخیر از خوزستان منتشر شده تصریح کرد: در رویدادهای اخیر این خوزستانی ها هستند که اعلام می کنند این استان دیگر جای زندگی نیست و این مسائل بیشتر به مدیریت ضعیف مربوط است تا اعتبارات.

وی با بیان اینکه هیچکدام از مدیران دستگاه های اجرایی حق طرح شکایت علیه رسانه ها را ندارند گفت: رسانه ها با آسودگی خیال مدیران را به چالش بکشند و از آنها مطالبه کنند و هیچ مدیری حق اعتراض و معرفی رسانه ها به دادگاه را ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار